iskaffe ♂ ♀ Skrevet 2. juli 2011 #1 Skrevet 2. juli 2011 Noem som prøver dette? Når kan barnet få vanlig melk? er bare på besøk, hører til småtroll 0-1
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2011 #2 Skrevet 2. juli 2011 Barnet kan få vanlig melk fra det er 1 år. Nan 4 har jeg ikke erfaring med så der kan jeg ikke hjelpe.
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 3. juli 2011 #3 Skrevet 3. juli 2011 Nan 4 er fra 18 mnd. Du kan bruke Nan 3 fra 9 mnd og evt. frem til dette. Men så lenge barnet liker og tåler vanlig melk, så ser jeg ikke noen grunn til å gi annet etter 12 mnd. Du kan bruke litt melk i matlaging fra 10 mnd og gi melk som drikke fra 12 mnd. Grunnen til dette er at melk hemmer jernopptaket.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 9. juli 2011 #4 Skrevet 9. juli 2011 jeg bruker nan 4, rett å slett for jenta mi nekter å drikke vanlig ku melk av en eller annen grunn. syns det er enkelt å greit med nan så kan like godt bruke det.
*LillaMeg* Skrevet 9. juli 2011 #5 Skrevet 9. juli 2011 Du kan gi kumelk som drikke fra 1år. Melk i matlaging og youghurt kan gies fra 10mnd. Jeg har ikke prøvd nan4, ser egentlig ikke vitsen om barnet er helt friskt og drikker\spiser godt. Jeg har vurdert om jeg skal begynne med nan4 da, for min gutt er veldig liten i vekt, og mangler litt vitaminer. Da kan nan 4 være greit. Hadde han vært normalvektig og uten vitaminmangler så hadde jeg kun gitt vanlig melk.
lillenims Skrevet 9. juli 2011 #6 Skrevet 9. juli 2011 LillaMeg (og forsåvidt HI og alle andre): har du spurt helsesøster om det er behov for å gi NAN4 eller annet tilskudd? NAN4 er vel mest en gimmick fra Nestle for å kunne pushe dyr pulvermelk enda lengre til småbarnsforeldre, dessuten har den jo tilfeldigvis samme navn og logo som NAN1 som de ikke har lov å reklamere for.... (Den koster dog det samme, selv om den er mye billigere å lage. Visstnok for at ikke spebarnsforeldre skal spare penger på å kjøpe feil MME. Snille Nestle.) De fleste barn trenger etter 1 år ikke annet enn vanlig mat og tran, men *selvfølgelig* er det noen som av en eller annen grunn trenger noe annet eller mer etter en individuell vurdering av helsepersonell Om en unge er veldig "kresen" så er det ofte en grunn til det. Brødrene mine likte ikke kumelk som barn, og senere har det vist seg at vi har laktoseintoleranse hele gjengen. Så jeg tvinger ikke Ungen til å drikke melk når hun ikke vil, nei, kan jo hende hun bare er lur og ikke vil ha mat hun ikke tåler. (Ost og syrna melk går fint, og jeg ammser, så da får hun jo i seg nok kalsium lell.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå