Gå til innhold

Dyreparken uten badeland?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med dyreparken i Kristiansand og badelandet der? Hva er å anbefale: Vi er to voksne og et barn (5 år). To dager bare i parken eller skal vi inkludere badelandet? Kjenner meg veldig usikker. Tror parken egentlig er mer enn nok inntrykk, men hva sier dere som har vært der? Er det nødvendig med begge deler? Passer badelandet for en liten femåring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen erfaring, men har valgt å droppe det selv i år. Min er 4 år. Litt av hensyn til tiden vi har til rådighet, samt at det blir voldsomt mye inntrykk. Vi skal i tillegg på Kaptein Sabeltann, og det er det som opptar han om dagen. Dessuten bor vi et sted med basseng, og strand i nærheten, slik at om været er med oss så får vi benytte oss av bademulighetene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt, vi også skal på showet! :-) Vet du noe om hva som foregår før showet? Leser at de stenger parken kl. 19, og åpner den igjen for de som skal på showet kl. 20.00. Hva i all verden foregår fra kl. 20-23 egentlig? Hadde håpet jeg fikk småen til å sove en time eller to før vi dro dit jeg.. Så håper det ikke er noe bra opplegg vi går glipp av før showet. Kanskje det bare er restauranter eller slikt?

Etter å ha surfet litt så har jeg bestemt meg for å droppe badelandet, jeg og. Hvis det nå skulle bli tropevarme og vi skulle ombestemme oss så får vi heller betale det det koster der og da. Ser ut til at parken egentlig er mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville droppet badelandet. Det er MER enn nok å gjøre i parken og mange inntrykk for de små. Vi hadde 2 dager i parken i fjor, og kom fortsatt ikke over alt (iallefall ikke hvis man vil bruke tid på å se dyr)

Fra kl 20 er det sabeltannverden, spisestedene der og tivoliet som er åpent. Vi har vært på sjørøvermiddag i sabeltanns verden 2 ganger. Kan anbefale det med den siste bordsettingen der (kl 21 tror jeg). Dette må imidlertid bestilles på forhånd. Vi har reist hjem fra parken på ettermiddagen og ungene har da sovet noen timer før vi har reist tilbake på middag og show

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Søgne, ca 20min fra parken, vi vil ikke ha årskort, da vi mener det ikke blir så spesiellt lengre for barna. Har selv vokst opp på østlandet, og bare bodd her 3-4 år, så husker at når jeg selv var lita,var det store høydepunktet den årlige/annethvert år i dyreparken.. Jeg har (faktisk) ikke vært i badeparken, enda, skal nok, har en sønn på 7 og ei på 2, venter til vi kan ha begge med samtidig, og begge har masse glede av det.. skal nok, men gidder ikke dra til badeparken hver gang vi drar i dyreparken. Ikke noe poeng å dra begge steder, hvis en drar på dagstur er det ikke mye igjen av de voksne, hvis en skal begge deler. Dyreparken, har mer enn nok sysselsettinger for store som små..:) knallbra park når det ikke er høysesong og stuffed av folk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badelandet var en stor skuff for oss og vår femåring. Lite gøy å gjøre for han ute, og i tillegg var det iskaldt. Inne er det noen oppvarmete basseng, men virkelig ikke verdt pris og tid. Bruk heller to dager i dyreparken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde brukt begge dagene i parken. Har selv årskort for 12 gang og barna storkoser seg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor her og har valgt å bare ha årskort til dyreparken. Mine bar 2 og 5 er mer glad i å leke ved vannkanten enn å bade så syntes det ble en dyr fornøyelse ofr tå-dypping, da går vi heller på stranden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville valgt begge dagene i parken. Og siden dere har så god tid kan dere gå de stedene de mater dyrene. Det står tider på det i programmet. Da anbefaler jeg spesielt "nordisk villmark" hvis dere vil se disse dyrene...mange av de er veldig vanskelige å få øye på utenom foringstidene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde droppet bading ja.

Bade kan man gjør hvor som helst. Mye bedre å ta dere god tid i parken, og ikke stresse rundt for å rekke over alt på en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badelandet er ikke verdt pengene synes jeg, mye bedre å være i parken. Få med dere foring, det er gøy, særlig i nordisk villmark. Kjempegøy å se jerv, rev, ulv osv få mat.

Ikke stress rundt, men bruk tiden, la ungene stoppe der de vil stoppe, leke er de vil leke osv. Om dere skal halse rundt med kartet i hånden for å rekke absolutt alt sammen blir det en slitsom tur, det er bedre å kose seg skikkelig gjennom 80% av attraksjonene og gå glipp av noen enn å rekke alt men sitte utslitt og stresset igjen etterpå

Vi er i dyreparken hvert år og ungene elsker det!

Badeland tar vi heller på andre tider av året, f.eks i Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...