Gå til innhold

Merket dere fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin mandag, men har ikke noen følelse av at fødsel er nær. Ingen mensmurringer, ikke noe slimpropp, slim, nedpress, maserier, ingenting! Noen som har fått plutselige rier uten å få forvarsel? Og hvor langt var dere på vei da det skjedde? Regner med at de fleste fødsler har startet på natten, ante dere eventuelt ingenting da dere la dere?

Takk for svar:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fødte 11 dager etter termin. Hadde ikke så mye som en kynner engang. Ikke noe forvarsel, ikke noen menssmerter. Rett på rier som jobbet seg fint opp seint på kvelden og fødte i løpet av natta. Slimproppen så jeg ikke noe til... Fikk en flott fødsel og satser på det samme denne gangen (;

Skrevet

Hei, med førstemann så fødte jeg 4 dager over terminen. Ingen mensmurringer,slimpropp eller vann....Kjente menssmerter på natten, og kun kort tid etter var det regelmessige rier. Kom på sykehuset halv seks på morgenen, og 13:58 var lillegutt ute etter 20 minutter med pressrier jeg ikke kjente pga epidural.

Så alle fødsler er forskjellig. Alt kan skje, når som helst.

Sitter her selv og lurer når ting skjer, har termin den 6. og eneste jeg sliter med er ilinger / strålinger ned i bena og kneppelyd mellom bena hvis jeg går for mye. Kjenner han fortsatt beveger seg, og tar det som et tegn på at ting ikke er helt i gjære enda. Har hørt at de blir veldig rolige rett før fødsel. Så tiden får vise.

Er veldig spent på forløpet denne gangen, men håper at han ikke kommer så alt for fort.

Masse lykke til.

Skrevet

Fødte for 2. gang for 2 mnd siden.

Hadde absolutt ingen tegn på nært forestående fødsel før jeg våknet kl 8 om morgenen 3 dager før termin og kjente noen veldig svake regelmessige murringer nederst i magen.

Kl 10.30 forstod jeg at det var rier jeg hadde (selv om de ikke var særlig vonde.)

Kl 11 kjørte vi hjemmefra.

Kl 12 ble jenta født, i en ambulanse (som hadde møtt oss på veien) utenfor inngangen til sykehuset.

Jeg kjente altså ingenting dagen/natten før, og var sikker på jeg kom til å gå på overtid slik som i første svangerskap.

Så en kan fint gå i fødsel uten forvarsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...