Gå til innhold

Hvor gammelt er barnet ditt og hvor ofte dusjes/bades det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bader eller dusjer nedentil hver dag. En del av leggerutinen, og barnet ønsker det selv :-) Undertøy skiftes hver dag, annet ved behov. Hvilket vil si stort sett hver dag... Bukser kan vare 2.3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eksembarn, 2 år gammel. Vasker hender og ansikt hver dag, mens jeg prøver å begrense badingen mest mulig ettersom det tørker ut huden. Helst bare 2 dager i uka om det er mulig og en av dagene med mild shampoo og såpe. Klær bytter jeg minst hver dag, ofte bytter jegt klær om de blir bare litt skittene. Vet det kanskje er teit, men vil ikke at barnet mitt skal gå med skittene klær. Selv om jeg selvfølgelig ikke er redd for at hun skal skitne seg til! Barn er jo litt grisete, hehe.. Men har altid med meg et ekstra skift i stelleveska.. Så sånn er jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 mnd.

 

Hun vaskes i ansiktet og rumpa hver morgen og kveld. Og ellers ved behov. Dusje/bade gjør hun om fredagene eller ved behov. Prøver å dusje henne så lite som mulig ettersom JEG har eksem og er redd hun skal få det samme.

 

Klærne skiftes ut stort sett hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er 3 og 4 år gamle og de dusjer stort sett annenhver dag. De får nytt undertøy t-shorter og sokker hver morgen og bukser og gensere byttes ved behov (så stort sett nytt hver morgen på det også) Akkurat det samme gjør vi voksne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 3 åring. Det kommer litt an på årstiden, vår-sommer-høst blir det dusjing eller bading nesten hver eneste dag. Hun er i en ute/gårdsbarnehage og er ute nesten hele dagen, steller med dyr osv. Jenta mi er av den typen som ikke er redd for å møkke seg til, hopper i søla og ruller ned bakken osv. Som regel så møkkete at jeg bare ser øya på henne om ettermiddagen. Veldig sjelden noen av klærne kan brukes 2 dager på rad. Om vinteren blir det litt mindre dusjing og bading. Da er de ikke så mye ute og ikke så mye med dyra. Da blir det dusj/bad omtrent 2-3 ganger i uka. Vasker alltid ansikt, hender, føtter og nedentil daglig uansett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi er et og et halvt og bader stort sett hver kveld. Hun elsker det, og det er en fast del av leggerutinen. :) Skifter også stort sett klær hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre og fire år, skifter undertøy hver dag såklart, og det meste andre som regel. Bader minst en dag i uken, nå som de er mye ute blir det oftere. Men sjelden oftere enn hver annen dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 år- dusjer/ bader omtrent hver kveld nå på sommeren da han er møkkete fra topp til tå:) Om vinteren blir det 2-3 ganger i uken med bading. Vasker han i ansiktet og nedentil hver morgen også.

7 og 8 år- dusjer 2-3 ganger i uken, vasker håret 1-2 ganger i uken. De vasker seg hver morgen i ansiktet og nedentil

Alle skifter til nye klær hver dag. Det skjer en gang i skuddåret at en av de eldste ikke skifter bukse etter en dag, men vanligvis skifter da de gjerne to ganger om dagen...(for de har lyst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niåringen dusjer som regel hver dag,og skifter klær hver dag.

Babyen på 4mnd.bader/dusjer ca 3 ganger i uka. Vasker han selvfølgelig hver dag. Klær skiftes ved behov. Fra 2 ganger om dagen til annenhver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 14 måneder gammel og bades maks 2 ganger i uka og ved behov selvfølgelig (hvis vi har lekt i sanden eller badet i basseng osv). Hun vaskes nedentil hver dag, kommer an på hvor mange ganger hun bæsjer (bruker kun å skylle av+ vaske litt med klut om det er behov for det). Har aldri badet henne oftere enn dette, og det synes jeg egentlig er greit. Er redd hun skal få eksem. Også har hun enda ikke mye hår, så behovet er ikke stort der heller.

 

Hender og ansikt vaskes (ansiktet bare tørkes av) etter måltid og etter at hun har lekt ute. Og hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 åringen dusjer annenhver dag. Oftere om han er veldig skitten eller har vært fysisk aktiv og gjennomsvett.

Klærne byttes fra innerst til ytterst hver dag nå om sommeren, rett og slett fordi det trengs. En sjelden gang kan han bruke buksen to dager.

 

3 åringen bader eller dusjer hver kveld, men vasker håret og bruker såpe annenhver dag.

Han har sluttet med bleie for en tid siden, men det kommer som regel litt "drypp" i trusa en eller annen gang ila dagen.

Her byttes også klær hver dag nå på sommeren.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er minsta 4 år og bader 2 til 3 ganger i uken. Hun får ny truse og sokker hverdag. T-shorte, genser og bukse vurderes, men er ofte skitent til kvelden og får da nytt dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2,5 år

Bader stort sett hver dag. Koselig del av leggerutina.

Hun er alltid møkkete når hun kommer hjem fra barnehagen :) Herlig!

 

Bytter de klærne som er møkkete, de som ikke er det brukes om igjen en annen dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...