Gå til innhold

Den perfekte vognen?

Anbefalte innlegg

Jeg tror aldri jeg kommer til å finne den vognen jeg vil ha. Jeg finner ingen som har alt det jeg ser etter. Kanskje man skulle begynne å produserer vogner selv? ;)

Dette er det jeg/vi ønsker:

- 4-hjuling med svingbare fronthjul

- ikke så altfor små hjul foran - vil ha litt størrelse på de

- regulerbart fotbrett

- lang rygg

- lun kallejse med titteeluke

- vendbar sittedel

- lun og god bag med god størrelse

- intergrert solskjerm

- lufthjul

- regulerbart styre

- ikke så tung

- ikke ta altfor stor plass sammenlagt

- god å kjøre på all slags føre (vet alle vogner kan være litt vanskelig på snøføre)

-

Første gang jeg så Teutonia Be You! så tenke jeg at dette måtte være den vognen vi var på utskikk etter - helt til jeg så størrelsen på fornthjulene... altfor små.. Noen som har sett denne i virkeligheten og kan si noe om de små hjulene foran? Er de sååå små? Om det ikke hadde vært for disse hjulene så hadde den nok vært perfekt.

Har også sett på Babyactive Jet Duo- vognene. De ser jo veldig ok ut. Vet av ei som har denne vognen, og hun er superfornød. For meg så trekker det ned at det ikke er intergrert skjerm på bagdelen, har hørt den ikke er så lun som man ønsker. Kanskje ikke så mye negativt jeg har funnet enda, men er i tvil...

Var innom en barnebutikk her en dag, og da så jeg plutselig ei vogn som så helt perfekt ut. Den hadde de perfekte hjulene, og jeg ble nesten forelsket. Det var en Easy Walker QTRO. Eneste stoooore minuset er at denne ikke har vendbar sittedel, og da er den uaktuell for oss.

Noen som kan komme med tips til den perfekte vognen til oss? ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143373696-den-perfekte-vognen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brio go!! Suuuper vogn. Har prøvd en del vogner og det er den jeg har vert mest fornøyd med.

Fungerer fint på sne, grus og ulendt terreng selv om hjula er svingbare fremme. God fjæring og knerten sitter/ligger fint i både bag og sittedel :-)

Brio go!! Suuuper vogn. Har prøvd en del vogner og det er den jeg har vert mest fornøyd med.

Fungerer fint på sne, grus og ulendt terreng selv om hjula er svingbare fremme. God fjæring og knerten sitter/ligger fint i både bag og sittedel :-)

Takk for tips dere :)

Easywalker June virket kjempespennde, gleder meg til å finne ut mer om den ;)

Jeg kom over en ny vogn jeg aldri har hørt om før; Trille Hippa! Den virker jo nesten perfekt. Stooor bagdel, 4 lufthjul (de to første svingbare og god størrelse), vendbar sittedel.. enesten at den kanskje kan bli litt stor sammenlagt, men hittil virker den veldig bra. Får lese meg opp litt erfaring på den :)

Annonse

Siste jeg har fått høre er at June er forsinket og kommer rundt desember :(

Men kan signere at Emmaljunga Nitro er veldig god. Jeg har hatt både Brio Go og Bugaboo cameleon, men Nitro er faktisk bedre å trille. Har tilgode å trille den på vinterføre, men har trillet Bugaboo på snø og det gikk helt fint også uten vinterhul. Ettersom nitro er bedre på grus og utenfor vei nå, så regner jeg med at den skal klare seg fint på snø. Ingen vogner takler mye løssnø, uansett hjul. De store, tunge fungerer bare som "brøytebil" ;)

Nitro har det jeg savnet på Go, nemlig litt fjæring også på fremhjulene, samt god fjæring bak!

Hei!

Det ser ut som vi har noen av de samme ønskene når det gjelder vogn. Jeg har sett på Maxi Cosi Mura 4, men finner den ikke noe sted i Oslo og omegn... Er det noen som har erfaringer med den, eller som vet noen som selger den?

Jeg synes også Easywalker June virker veldig spennende. Jeg ønsker meg en vogn der jeg kan "klikke på" bilsete, er det noen som vet om dette går an på denne vogna?

I tillegg er jeg ikke veldig begeistret for lave vogner, slik som bugaboo cameleon (som jeg forøvrig synes er kjempefin!). Er det noen som vet om Easywalker June er lav?

Jeg innbiller meg at det må bli en belastning for ryggen når man må bøye seg ned hver gang man skal "ned i" vogna, og når man skal løfte fra den høyden. I tillegg føler jeg også at det blir kaldere i vogna på vinteren når liggedelen er så lav. Men jeg VET ingenting, siden jeg er førstegangsgravid, og knapt nok har tatt i en barnevogn... Derfor vil jeg gjerne høre andres tanker og erfaringer på disse områdene.

Nitro har for småe hjul for vårt bruk. Ønsker en med større forhjul som egner seg for noe annet en bykjøring også ;)

Maxi Cosa Mura 4 synes jeg ikke er så spesielt fin. Den ser mer ut som et stort bilsete enn en vogn ;) Har sett folk klager på at den er lite lun også.

Priser meg lykkelig for at du startet denne tråden :D Har hatt akkurat de samme problemene :) men nå når jeg kikker på svarene du får merker jeg at det nok kommer til å bli emmaljunga nitro city, som jeg ikke visste om :) hihihi :) tuuuusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...