Gå til innhold

Vondt i halebeinet 2 år etter fødsel? Andre

Anbefalte innlegg

Hei for 2 år siden hadde jeg en ganske tøff fødsel. Dvs jeg fødte normalt, men fikk skikkelig bekkeforstuing el noe i fødsel. Iallefall kunne jeg ikke snu meg i senga uten hjelp og det var smertefullt. jeg kunne ikke gå/stå før noen dager, sambo måtte nesten bære meg på do/dusj. Helt grusomt vondt. uke 2 måtte jeg bruke barnevogn å støtte meg til inne for å komme meg fra rom til rom.

Jeg hadde vondt en god stund etterpå. Men så roet det seg. Helt til jeg så et teaterstykke som varte i 3 timer, etter den kvelden hadde jeg forferdelig vondt i 1 uke etterpå, og smerter i sikkert 3 uker.

Jeg merker det om jeg løfter tungt, da kan jeg kjenne smerter.

For ca 1 mnd siden var jeg på en tøff spinningtime (noe jeg har gjort før siste årene), og etter det har jeg kjent smerter i halbeinet. Siste ukene har det vært vondt å sitte på sofa, veldig vondt i bil.. nå siste dagene, vondt å ligge også på gode madrasser og må sitte på puter etc.

Noen som har opplevd dette?

Kan det være at jeg faktisk knakk halebenet i fødsel?

Kan f.eks mensen og væromslag påvirke?

Hva er verste man gjør, altså løfte tunge ting... spes trening etc?

Håper på svar, for nå har jeg bestilt legetime... livredd for å få noe kronisk.

Takker:)

Fortsetter under...

Jeg brakk halebeinet under begge fødslene minehørte tydelig da det knakk så de var det ikke tvil,kunne ikke sitte vanlig på 1/2 år satt på badering over alt inne ute i bilen ja dro den med over alt og enda så er det sårt/ømt om jeg sitter lenge i samme stilling og på harde benker og stoler,så det er det verste jeg kan gjøre nå,men det går bra,men kommer nok aldri tilog bli 100% igjen,mange sliter skikkelig etterpå,vil ikke si jeg gjør det.

Hadde spurt om henvisning til røntgen for og skjekke bekken haleben,så de han prøve og finne ut hva det er,eller gå til en osteopat,der var jeg,for på sykehuse etter fødselen så ville de ikke ta røntgen for det var jo brukket og ikke noe og gjøre med,men jeg vil jo si at det er greit og vite hvordan det står og at det gror sånn noenlunde i grei vinkel he,he,så man ikke får det enda verre ved neste fødsel og brekker det igjen.

Jeg brakk det igjen da jeg fikk nr 2 men var ikke like vondt etterpå,gikk ikke så mane ukene før det var bedre og jeg kunne sitte ganske normalt,ofte gror ikke halebeinet orntlig igjen,er jo mye i bevegelse.

Men jeg tror osteopaten fikk "retta på det" følte det var skeivt og at jeg var nummen i den ene rompeballen,men det forsvant etterpå.

Oh yeah! Men ikke 2 år da... straks 4 ;)

Mitt er ikke brukket, fikk det sjekket på røntgen. Men jeg har også fått hjelp av osteopat, som kunne fortelle at alt av sener og muskelfester rundt halebein var strukket til bristepunktet.

Fikk ikke tilstrekkelig hjelp av osteopaten, men har også fått hjelp av kinesiolog, så kan sitte i sofa og normalt myke seter uten å få vont nå.

Men har akkurat sittet 2 timer på en sirkusbenk, og trodde jeg skulle blekke ut da jeg reiste meg. Så jeg lover deg! Det sitter lenge, så prøv alt mulig for at det skal bli bedre.

Når det kommer til ting jeg blir værre av, er det som nevnt å sitte på sirkusbenk i 2 timer, Gå lange turer på asfalt, og å løpe. For hos meg henger det også sammen med hoftene, generelt hele bekkenet forsåvidt, så jeg får først vondt i hotene etter en gåtur, så blir det også vondt å sitte.

Lurer faktisk på om jeg skal teste manuellterapeut også, er så kjedelig at man omtrent blir invalid en periode etter å ha rørt på seg, når man faktisk er i midten av 20åra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...