Gå til innhold

Hvor mye (ca) koster en slankeoperasjon, hvilken klinikk er best og


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hvor lang ventetid må man regne med at det er?

Jeg veier 78 kg og er 165 cm, har prøvd i over ett år å slanke meg, men det nytter ikke. Kg sitter bom fast!

Kunne evnt prøvd fettsuging, men jeg tror slankeoperasjon hadde vært bedre. Da gjør de magesekken mindre, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at dette er tull, men du får ALDRI innvilget slankeoperasjon, hverken privat eller offtenlig ved å veie 78 kg!!! Jeg var 140 kg da jeg fikk invilget privat, offtenlig ville jeg stått i kø i flere år. Du må ha en BMI på over 35 og tilleggsykdommer for å få det innvilget privat/offtenlig, eller en BMI på over 40 for å få det innvilget uten tilleggssykdommer.

 

Regner med at du tuller. Du vet tydeligvis lite hva en slankeoperasjon innebærer......oppsøker du Aleris i Oslo med dine 78 kg kommer de til å ikke ta deg seriøst overhodet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke tull, men du har jo rett i at jeg ikke vet så mye om slankeoperasjoner da.

Litt rart at man må veie SÅ mye før man får operasjon da, er det ikke bedre å "ta det ved roten", altså før man får alle disse tilleggsykdommene osv?

Så jeg kan altså ikke bestille time privat heller, så lenge jeg betaler for det og ikke staten, så burde de vel kunne gjøre det?

Er det samme med fettsuging da, må man veie over så og så mye da også?

 

ps jeg er smellfeit altså, jeg har nesten 15 kg for mye på kroppen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ALDRI få det innvilget, du kommer nok til å bli viderehenvist til en psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 kg for mye = smellfeit... Ja, ja...

 

Hadde du lest litt om operasjonen på nettet, spesielt om komplikasjoenene og følgene av operasjonen, hadde du skjønt at det er (bokstavelig talt) tungtveiende grunner som skal til for å få innvilget operasjon. Hvilken grense de private klinikkene har satt må du forhøre deg om, men jeg ville tenkt meg særdeles grundig om før jeg tok et slikt valg - om jeg så hadde hatt en BMI på 38...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19:14 Psykolog? Serr? Tar de også slankeoperasjoner. Jeg trodde de dreiv med sånn hypnosegreier, men det har jeg ikke troa på. Jeg tror ikke jeg lar meg hypnopisere. En venninne av meg prøvde det på meg da jeg røyket før. Jeg sluttet ikke fordi. Men et par år seinere.

Men i usa da, tar de slankeoperasjoner der uten at man må veie over 100 kg?

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan gjerne bestille time, men de vil ikke operere seg. Husk at det er en stor operasjon, stor livsstilsendring pga. operasjonen. De har samme retningslinjer som det offentlige, men på grunn av at det koster 138.000 å ta en slik operasjon, så er det ikke hvem som helst som har råd til det. På aleris så må du ha minimum BMI 35 MED tilleggssykdom som diabestes mv, eller som jeg var: en BMI på over 40. Jeg var 140,4 og jeg var den minste den dagen jeg ble operert. De har da ikke kapasitet til å operere alle som har bare noen små kg (15 kg er små kg i slankeoperasjon-sammenheng).

 

Det har har vært for meg personlig, stooooor omveltning i livet å operere. Mange matvarer jeg blir syk av, mye jeg ikke kan spise. Men jeg VAR kjempe overvektig. Har gått ned masse masse kg, men en slankeoperasjon er bare et HJELPEMIDDEL. FLere som går opp alt de har gått ned etter 1-2 år fordi de ikke legger om kosten totalt resten av livet.

 

I tillegg er jeg avhengig av masse vitaminer hver eneste dag.

 

Hvorfor ikke melde seg på Grete Roede eller lignende? Ta for all del en prat med aleris (Ann Vikebø på overvektssenteret), men seriøst: Du får aldri innvilget operasjon der.

 

Det er en stor risk å la seg operere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig driver de med slankeoperasjoner, de slanker hodene til folk, får bort tvangstanker og av og til må det hardere skytts til. Da lobotomerer di, men vi får håpe du slipper det, HI, er vel ikke så mange gram å spare på en liten hjerne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å ta deg seriøst, HI!!!!

 

I USA blir du hvertfall ikke operert!! Der er de livredd søksmål osv pga komplikasjoner etc i etterkant.

 

Prøv å lese litt om dette, du.....slankeoperasjoner er for sykelig overvektige, ikke bare fordi man selv synes man er smellfeit med sine 15 kg for mye...

 

Tror søren meg du burde ha møtt noen som er slankeoperert for å høre hva det innebærer ETTER operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ingen sjans i havet at jeg ville fått innvilget en operasjon ? :(

 

Hva skal jeg da gjøre, jeg har jo pengene til en sånn operasjon. Fins det noe annet jeg kan gjøre?

Kunne evnt lagt på meg flere kg, sånn at jeg kommer opp i grensa til å få en operasjon. Det hadde hvertfall vært lettere enn å gå ned 15 kg på egenhånd :(

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var en kjempeide HI, tror du bør satse på dobbelt av det du har i dag, så kan du bruke alle pengene dine på en stor fin kiste:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg!!

 

Gjør som oss andre som må gå ned noen få kg: Spis mindre, beveg deg mer!!

 

Nei, det er ingen sjanse i livet for at du får en slik operasjon selv om du har penger!!

 

Men for all del, ring og be om konsultasjon! Det er bare at du kommer til konsultasjon hos en veldig hyggelig dame som spør deg ulike spørsmål over tlf før du kommer, bla. vekta di. Hun vil få seg en god latter.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud noen av dere har virkelig stått opp med feil bein idag altså. Sure dibdamer ass. Jeg spurte bare et spm, og nå har jeg fått svar på det.

Får finne på noe annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU spurte om et IDIOTISK spm og fikk IDIOTISKE svar. HVA forventer du å få til svar når du spør så dumt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...