Gå til innhold

Noen her som har opplevd dette med barnet sitt?


Honningmelon

Anbefalte innlegg

Jenta mi er 2 mnd, og har siden hun var en uke gammel hatt verking fra det ene øyet. Det er sansynligvis noe som er tett, for det danner seg en verkekul der tåresekken sitter, og den må vi tømme for hånd flere ganger om dagen. Da kommer det ut masse gult verk. Og den fyller seg opp med jevne mellomrom, sånn at du ser kulen tydelig.

 

Legen mener at dette kommer til å gå seg til av seg selv. Men, jeg lurer på om noen har opplevd det samme, og hvor lang tid det tok før det gikk seg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men vi fikk øyedråper slik at hun ble bra. var vell rundt 1-2 mnd gml da. Husker ikke helt. maks 2 mnd kanskje ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var det med vår også. Helt normalt sa de på barsel, de sa at barna "tok det med seg" derfra. Vi trengte ikke noen øyedråper før det begynte å bli rødt sa de, og det ble det aldri. Men jeg syns det var veldig ubehagelig, øyet hennes var helt klistret igjen om morgenen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

Tette øyekanaler er veldig vanlig på små babyer og barn. Det er ikke noe å gjøre med. Åpner seg av seg selv etterhvert :) Imellom tiden er det bare å tørke vekk når det blir som verst. Bruk vanlig øyebadevann og tørk forsiktig vekk med en bommullsdott.

Sønnen min var plaget med dette som baby. Ga seg rundt 6 mnd alderen. Hos min venninnes sønn ga det seg da han var litt over året. Plutselig en dag så verket han ikke lengre og det løste seg av seg selv.

Håper jeg kunne hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet det er vanlig på små barn, men denne kulen bekymrer meg litt. For det kommer ikke ut verk av seg selv. Det blir en kul (blir stor om vi ikke tømmer den jevnlig), og den må vi klemme på for å få vekk, og da tyter det ut verk.

 

Har prøvd øyedråper uten virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...