Gå til innhold

KRISE....gult hår...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har bleika håret og har bomma kan du si,. Hva gjør jeg nå? Har ikke råd til frisørn. Kan jeg farge det mørkere? Hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan fint farge det litt mørkere selv. Bare husk å bruk en varm brunfarge hvis du går veldig mye mørkere, ellers kan det bli grønn/gråskjær i det.

 

Vil du beholde det bleika kan en frisør dra over en glansvask i vasken som tilfører kalde pigmenter til fargen. Det vil dempe det gule og det trenger heller ikke koste skjorta.. evt kan en god lilla/blå shampoo fikse ganske bra opp også hvis du lar den sitte lenge i, f eks L'oreal sin sølvshampoo.

 

Frisør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk blåshampo (fra frisør) eller farg det igjen i en mørkere farge med asketone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en shampo med blålilla pigmenter som demper den gule fargen. Den må du kjøpe hos frisør. Mulig obs, smartclub eller nille har den, vet de selger noe frisørprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommr jo helt ann på hvor gult hår du har det da.. er det appelsingult eller mye lysere gult. er det lysere gult og ikke slitt så kan du jo prøve å bleike det en gang til.. de shampoene som blir nevnt er greie de men det tar jo litt tid før du ser bra resultat.

men nå er jeg av den mening at man skal ikke bleike håret hjemme jeg da.. er det lysere gult og du vil være blond så bør du bare bite i det sure eplet og dra til frisøren og få ordnet opp skikkelig. masse striper etterfulgt av en blonderingsvask gjør under for gult hår..

er håret ditt appelsingult vil ikke shampoene shine blond fra loreal funke noe særlig bra. heller ikke silver som blir nevnt over her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg farget mitt hår gult i påsken - så jo ut som selve påskekyllingen. Jeg brukte en slik "blåshampoo" kjøpt hos frisøren (rett under 200kr). Vasket håret 5 ganger etterhverandre og lot det sitte i 10min hver gang. Det hjalp veldig.

Jeg farget mitt hår lys blondt, men gikk over til akseblond - ble mye finere, og ingenting gult. Men jeg lar det sitte i 10 min lengre enn det som står på pakken.

Jeg er i utgangspunktet ganske blond, og det å farge det brunt hadde nok ikke vært så fint på meg. Dessuten er sjansen for at det blir grønt veldig stor.

 

Ta en ringerunde til blonde venninner og spør om de har en slik "blåshampoo". Mange blonde bruker dette innimellom for å holde den blonde fargen ved like.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har det hele navnet på shampoen......blåshampo er det vel ikke noe om heter......he he, er blitt helt blond jeg nå...he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De heter forskjellig alt etter hvilket merke. Men felles for dem alle er at selve såpen er blå/lilla. Man kan liksom ikke få feil - alle vet hva en "blåshampoo" er:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

navnet på de fra loreal står i et innlegg lengere opp her. den heter Shine blond. også har du en som heter silver fra loreal men den er anbefalt for grått hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...