Gå til innhold

Hvordan ville dere reagert...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vi skulle få låne bilen til svigerfar siden vår bil ikke kan fikses akkurat nå(senere) så skulle den på verksted i slutten juni og være der et par dager maks. så sa svigerfar til oss at vi skal få låne den og han viste veldig godt at vi skulle på ferie og at den var booket. så hadde han sagt at det kom til å koste 8000.- og det hadde han penger til men så plutselig ringer han og sier at det kos på 5000.- mer enn han trudde så da fikk han ikke ut bilen før den 15 da han får lønn. og vi drar på derie neste uke den 4.

da sa vi at han kunne låne de 5000.- av oss sånn at han fikk ut bilen og vi fikk en etterlengtet ferie med sønnen vår.

men så begynner han skylde på det ene og det andre osv..og ier plutselig at det kanskje ordner seg for han spurte arb.giver om forskudd og da skulle han kanskje få det i går fredag. så da skulle han ringe oss.men nå er dte helt stille han tar ikke kontakt. og vi trur at han egentlig ikke hadde de 8000.- fra begynelsen. men er dte da ikke bedre å si fra til oss om dt sånn at vi slapp bestille tur når han visste egentlig at han ikke kunne få ut bilen. fy fader jeg er skuffet over dem:(

voksne mennesker som driver sånn med barn og barnebarn. nå var vi faktisk villige til å låne han de 5000.- som han sa han manglet.bare jug og fanteri. og siden min samboer har kun 2 uker ferie i år så viste de det så godt at vi hadde kun ferie da og ikke lengre. kommer ikke til å stole på dem mere:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får låne en bil ja av min snille bror men er sikkelig skuffet!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere kan prøve å klare dere selv, ikke mase på andre være sg svigerforeldre eller andre og lage en konflikt over dette. Ikke sikkert det er så lett for han heller. ¨Vi har så lett for å bare tenke på oss selv. Dere er voksne ikke barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg forsto helt hva du skal fram til.

 

Bilen til svigerfar er på verksted, dere skulle egentlig bruke den på ferie, men så har ikke svigerfar penger til å betale reparasjonene?

 

For det første, om dere selv ikke har penger til å betale reparasjon på deres egen bil, hvorfor forventer du at han skal ha råd til å betale sin egen når den i tillegg kommer på 5000 mer enn estimert? Folk driter jo ikke penger, og en regning på 13000 kr på en lønning, det er mer enn folk flest klarer. Så at du er irritert, det skjønner jeg ikke. Er vel en grunn til at dere selv ikke får fikset deres egen?

 

For det andre, dere skulle legge ut!!! penger for hans bil, når dere får låne den gratis av han? Da syns jeg dere kan låne han de 5000, og la han kun betale tilbake 3000 av de, eller noe sånt. Jeg skjønner dere er skuffet over at bilsituasjonen går åt helvete. Men å spekulere i at han egentlig ikke hadde råd i utgangspunktet, den blir litt feil. Mener du han er ondskapsfull og later som han skal låne dere bil når han vet han ikke har mulighet? Skjønte ikke helt hva du mener med den biten.. Husk at dette egentlig ikke er svigerfars problem. Dumt å være avhengig av andre på den måten. Dere kan heller lease en bil eller låne av noen andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke avhengige av noen eller noe. det var han som insisterte at vi skulle få låne bilen. og vi har faktisk ikke hatt ferie på mange år grunnet jobbing osv...så dette var en etterlengtet ferie for alle oss.

han skryter at han får så så mye per mnd og de er to. har husleie på 3000 og ikke andre utgifter enn mat og strøm. ja jeg vet han er ondskapsfull fordi det er ikke 1 gangen han gjør noe sånt. og samboer fortalte meg noe som jeg fikk sjokk av(dette skriver jeg ikke her) så ja han viste dette på forhånd at han ikke fikk ut bilen før den 15.han skryter av ting men så er det sikke sant. han sa blandt annet til sensorn på oppkjøringa at han skal holde kjeft osv..hvem gjør noe sånt? han juger og fantiserer derfor er jeg skuffet at han faktisk hadde samvitighet til å juge for oss.

han begynte prate om skatten osv..og det var de penga han mente han "hadde" men de komme rikke før oktober på han.

og bilen vår får vi ikke før august og dere har egentlig ikke noe med hvorfor osv..vi har betalt mye for å reparere den så det så...hvorfor skal vi betale han for å låne hans bil? er dte ik vannlig at foreldrene stiller opp for unga sine. og forresten de har 2 biler så de trenger den ikke.den skal ikke brukes før til vinteren.så slutt med deres spydigheter osv..dette gidder jeg ikke høre på.at vi skal være voksne selvstendige osv..vi er mer selvstendige enn mange andre skal jeg si dere!!!

så vær snill skal dere kaste dritt kast det på noen andre!!!!

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter uten bil denne uka selv jeg...

 

Bilen til ex'n tok kvelden rett før han skulle ha med våre felles unger på ferie. Hytta var bestilt, men han har ikke råd til å leie bil en hel uke. Da hadde "kosebudsjettet" deres forsvunnet den uka..

 

Da fant jeg ut at unga fikk bedre ferie om jeg greide meg uten bil ei uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er skuffet HI.

Her i familien er vi vant med at man holder det man lover og sånn synest jeg det bør være.

 

Nå vet dere ihvertfall hvor dere har den mannen og lar vær å ta imot noen evt nye tilbud fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at du er skuffet, men herregud hvor mange sutre-innlegg skal du skrive om dette?

 

Og man MÅ ikke ha bil for å komme seg til Danmark! BLI VOKSEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud sutrer jeg? det var noen som spurte og da svarte jeg siden den personene ikke forstod helt hva jeg mente.

bli voksen sjøl du ene.

ja nå vet vi hvor vi har han så det er greit.men det er ikke det samme uten bil. det trur jeg dere skjønner. trenger ikke bil til dk? nei kanskje ikke du men vi gjør det siden vi skal farte litt.

hi

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor mange innlegg du klarer å skrive om denne saken og hver gang ender det med at du skjeller ut de som svarer deg ærlig.

Jeg tror ikke du er helt vel bevart.

 

Når er det dere skal på tur egentlig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjeller dem du?

Jeg står på mitt og er skuffet og sånn forblir det. ikke les da vel hvis det plager deg.og la vær og svar er kanskje enda bedre!!!!!

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smart å planlegge bilferie når man ikke har bil gitt. For så å skulle låne av en person man har veldig mye imot, tydeligvis. Men er sikkert bra nok til å låne bil av...

Ta tog til danmark, eller fly. Lei dere en bil eller sykkel der. De har faktisk tog og taxi der også!! Å vettu, man får til og med leid bil i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh ja har du kanskje litt kash til oss da sånn at vi kan leie bil da du over?

du får lese innlegget før du svarer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vi viste ikke at han ik hadde penger men han lovte at vi skulle låne bilen og sa at vi kan bare bestille ferie.

idiot folk her inne .ta fly tåg buss???

ta det selv da vel. vi skal farte rundt med unger bagasje osv..ikke aktuellt med tog eller drosje da. men hvis du tar regninga gjør jeg det gjerne.

idioti

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får null sympati fra meg iallefall, når du bare er kvass mot de som svarer deg ordentlig.. Hva vil du egentlig med innleggene dine da når du ikke takler at folk svarer på det du spør om?

 

Nå vet dere iallefall hvor svigers står hen til neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ganske morsomt å lese:-) Det sitter et troll og ler godt nå, tenker jeg! Er det du som skrev om bilen som ble parkert i feil parkeringshus av sambo for lenge siden?

 

Jeg tror ikke det finnes noen som formulerer seg så hjerneskadet som HI og samtidig er i stand til å ha foreldreansvar. Enten er HI dopet, har ualminnelig lav IQ eller så sitter hun/han og ler så han/hun griner over engasjementet her inne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var nok ikke meg gitt det med parkeringshuset.

 

er hverken hjerneskadd eller lav iq. jeg er faktisk mer oppegående mor enn noen av dere kommer noen gang til å være. jeg tar vare på ungene mine. aldrig har jeg vært sint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud jeg ler meg ihjel, dagens beste innlegg :D

Hihi kan ikke reise med tog fordi de har unger og bagasje! hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le av HI!

 

Stakkar, hun er ikke helt normal.

 

Å kreve at svigerforeldre eller egne foreldre skal stille opp ubetinget for egne barn som liksom skal være voksne er ei stor skam!

 

Så du har misforstått HI! Når man er voksne med egne barn må dere faen meg klare dere selv!

 

Den sutringa og frekke tonen din bør du fader meg skjemmes over!

 

Voks opp og ta ANSVAR!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...