Gå til innhold

Hva skal vi gjøre? Ang UL.


Trollmora86 - to fine gutter

Anbefalte innlegg

Jeg skal på ordinær ultralyd om ca to uker. Da jeg fikk brevet fra sykehuset med dato stod det at barn ikke var velkommen til å være med på ul. Kun en voksen. Men der har vi et problem. Vi har ingen som kan passe seksåringen vår mens vi er der, og barnehagen har sommerstengt. Enten så må vi ta med eldstemann ellers så får ikke mannen vært med på ultralyd. Nærmeste barnevakt er to timer unna med bil, og det synes jeg blir latterlig for en liten ultralyd. Eldstemann er jo stor gutt og klarer å sitte i ro og være stille den tiden det tar. Det er jo også stort for han å kunne bli med å se på babyen.

 

Hva skal vi gjøre? Skal vi bare ta med eldstemann på ultralyden, eller må jeg virkelig belage meg på å dra alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal alene på UL til uka pga mannen jobber. Lillebror er i bhg mens storebror som har skolefri og for liten til å være hjemme skal til noen venner av oss akkurat da. Jeg har ikke hatt med barn på ul tidligere og ville ikke hatt med storebror på 7 nå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt å hørt med de om jeg var deg. Vet at de ikke vil ha med søsken pga at det kan være forstyrrende, men forklar dem situasjonen, så kanskje det går i orden. Kan jo ikke få noe verre svar enn nei uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan ringe til sykehuset og forklare situasjonen. Jeg vet at en venninne av meg hadde med seg sin gutt ( da var han litt over 2) på ultralyd. Hun hadde heller ikke barnevakt, og mannen var i Nordsjøen. Det kan jo være at de ser "gjennom fingrene" og er mer fleksible når de vet "ståa". Jeg vet at mange sykehus ikke ønsker at det er med barn, av den grunn at man ikke vet hva som kan møte en på en ultralyd.

Jeg ville nok ha tatt en telefon, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gutten din noen venner i nærheten som er hjemme når dere skal på UL?

Dere kan jo prate med foreldrene til vennen og spørre om han kan være der den tiden UL'en tar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen venner som er hjemme akkurat da. Foreldrene er enten på jobb, ellers så er de på ferie. Og nærmeste familie vi har er som sagt to timer unna med bil, en vei. Tror jeg får ta en telefon over helga å høre med de om det virkelig er så krise om han blir med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan spørre om mannen og gutten din kan sitte og vente på gangen til de har sett at alt er i orden. Så kan de komme inn? Må jo være greit. Poenget med å ikke ha barn der er jo av ulike grunner.. nr 1 arbeidsro..og nr 2 om det skulle være noe galt er det kanskje ikke så gøy for storebror og se fortvilelsen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dratt alene på UL.

Regner med det er en årsak til at de faktisk skriver at barn ikke er velkomne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde latt mann og barn vente på gangen. Så hadde jeg heller reist et stykke og betalt for en privat ultralyd der begge kunne være med med. Helst før den ordinære om det lot seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo som det sies over her at dersom de skulle finne ut at noe er galt så kan det være tøft for barnet å se hvordan mor/far reagerer. Du vet jo ikke selv hvordan du vil reagere dersom det skulle være noe galt.

 

Tror jeg ville gått for forslaget om gangen til de så om alt var bra. Så kunne far og barn kommet inn litt senere.

 

Lykke til, håper alt står bra til med lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...