Gå til innhold

Urinveisinfeksjon!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, hadde hestekur på 10 dager og så var medisinen resistent for en bakterie. I tilfelle feber og symptomer som vondt i korsryggen fikk jeg hentet ny medisin som jeg har i tilfelle. Lege neste torsdag og ny urinprøve. Fikk medisinen Trimetoprim som kan påvirke fosteret (står på pakken). Legen sa det ikke var så farlig i 3 trimester:-O Huff blir litt ergelig og litt avventende. Håper jeg ikke har tegn på bakterier neste måling. Begynner ikke på tablettene nå før evnt feber og vondt i korsryggen. Det var da svært til plager her:-O

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Er i uke 36, og fikk selv påvist UVI. Ble satt på trimetoprim i 7 dager, ettersom Selexid ikke virker på enterokokker. I felleskatalogen står det ar Trimetoprim skal unngåes i 1. trimester. Og en 7- dagers kur er ikke så mye. Tror nok det skal gå bra :-) -og dessuten er det heller ikke bra å gå med UVI i svangerskapet.

Men du bør kanskje be fastlegen heller sende urinprøve til dyrkning, enn å basere behandlingen kun på symptomer!?

Skrevet

Tror jeg har hatt tre ganger urinveisingfek.

Hun har sendt inn alle til dyrkning. De første medisinenen jeg fikk sluttet jeg med pga jeg beg å bli dårlig å spydde sånn.

Så har jeg hatt litt forskjellig.

Fikk selexid for ca 2 uker siden (ferdig med kuren) siden jeg skulle på ferie og hun ikke ville vente på resultatet av prøven som ble sendt til dyrkning.

Skal til legen på mandag uansett, så må jo levere inn prøve da.

Bare si at den skal sendes til dyrking.

Skrevet

Hei og takk for svar:-)

Mine prøver er også sendt til dyrkning, bortsett fra den siste som var en kontrollprøve, som viste at det hang litt verdiet igjen, men ikke store verdier.

Nå lurer jeg på om jeg bare skal begynne rett på kuren eller vente til torsdag da jeg skal til legen.

Jeg har ikke feber eller vondter, men er utrolig trøtt og har sovet to timer i dag, noe som ikke er vanlig...

Skrevet

Jeg har slitt med dette noen år. Og spesielt under forrige graviditet. Det er noen ting man kan gjøre for å forebygge det. Etter jeg begynte med dette og fulgte det veldig bra opp har det forsvunnet og ikke kommet tilbake.. Her er iallefall "programmet" mitt;

Tranebærkapsler, hver dag. (under graviditet er disse kapslene ikke anbefalt) Men man kan istede drikke en halv liter med tranebærjuice hver dag. Det smaker ikke godt men det går da ned. Viktig å få i seg tranebær HVER dag.

Bringebærbladte, en stor kopp hver dag. Nå i svangerskapet drikker jeg mere. Ca en liter hver kveld.

Hvitløk og honning er betennelseshemmende og funker godt.

Lime og sitron er også bra.

Bruker nattlysolje (kapsler) som også er betennelsesdempende.

Passer på og ikke fryse, spesielt på rumpa og føttene. VIKTIG

Tiss før og etter sex

Drikk masse veske, det renser ut betennelsen fra nyrene.

Uvi kommer gjerne igjen og igjen om man ikke får bort problemet. Og da må man forebygge leeenge. Minst et år. Om man allerede har det funker også tipsene over for å bli kvitt det. Ganske viktig å forebygge det ettersom nyrene kan få nedsatt funksjon om det blir for lenge og for ille.

Lykke til (-: Håper du blir bedre. Uvi er no dritt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...