Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter nr 2 i august oxo har jeg lest nå at det er mange som reiser hjem samme dag eller dagen etter fødsel.

Nå jeg fikk Nathalie så måtte jeg være på sykehus i 3 døgn pga en vaksine ho måtte ha..

Er det forandret nå ?? Kan man nå reise hjem når man vil ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal stå BARSEL *

Skrevet

når man er flergangsfødende og får ammingen til og alt er fint med mor og barn så tror jeg du kan reise hjem når du ønsker det selv, men du må nok komme tilbake for å få den vaksinen (i hælen)

Skrevet

Ok=)

Det hørtes veldig godt ut.. Håper da jeg kan reise hjem ganske fort =)

Sykhus senger å sånn er ikke det beste å sove i ;)

Tusen takk for svaret=)

Skrevet

ja. er ikke 100% sikker, men tror det er sånn det fungerer:)

Jeg håper også på å komme hjem så fort som mulig..ikke spesielt glad i sykehus :(

Skrevet

Vi får krysse fingrene og håpe på det beste=)

Sist jeg var på barsel ble det ikke akkurat mye søvn for å si det sånn =)

Men har jo litt mer erfaring nå så da er man kanskje litt "friere"

Skrevet

Jeg har forhørt meg med jordmor om det samme, og hun svarte at så lenge fødselen var normal (ingen komplikasjoner) og barnet er friskt kan man reise hjem samme dag:) Barnelege tror jeg undersøker barnet når det er en dag gammel, så det må man komme tilbake for. Samme med vaksinen.

Skrevet

Man må bare være der i 2 timer etter fødsel. Det er lurt at barnelegen har sett over barnet før hjemmreise, men det kan jo strengt tatt gjøres når som helst så lenge legen har kapasitet.

Så kan man komme tilbake for føllingblodprøven som tas av barnet etter 48-64 timer.

Skrevet

Hehe... Jeg skal være der så lenge jeg klarer :) Skal kjøpe meg en god bok og satse på å ta unna mesteparten av besøket der... Sist var jeg bare to dager, og det angrer jeg enda på. Denne gangen skal jeg nyyyte det, hverdagen kommer så straks du er innafor døra hjemme...

Skrevet

Første gang hadde jeg ks. Da ble jeg liggende på barsel 2 døgn først, deretter på hotellet i 3 dager. 5 dager totalt. Det var nok grunnet operasjonen.

Andre gang dro jeg hjem under et døgn etter. Men da måtte de arrangere legesjekk først og jeg måtte tilbake for ta sånn føllings-greie =) dag nr. 3. Kom på 6 manns rom!!!! (før A-hus ble nytt), og det var helt ekstremt vanskelig å slappe av der. Ellers ville jeg nok nytt tiden litt lenger med bare bebisen =)

Skrevet

Hos oss er det 6 timer før legen vil undersøke babyen etter det kan man dra hjem. Dette gjelder like mye for førstegangsfødene som flergangsfødene så lenge en ytrer ønske om det selv. Men man må komme tilbake for føllingstest etter ca. 74 timer om jeg ikke husker feil, og hørselstest.

Skrevet

jeg fødte natt til fredag og dro hjem i går formiddag:) Skal tilbake på barselpoliklinikken i morgen så hun får vaksine og får tatt hørselstest samt veiing. var ingen problem og dra hjem så tidlig, så lenge ammingen og slikt gikk bra:)

Skrevet

Jg kommer til å være på barsel så lenge som mulig, hverdagen kommer så utrolig fort når en kommer hjem så jeg har lyst til å få litt tid til å bare bli kjent med babyen uten å "ta hensyn" til storebror... Satser på å komme på barselhotellet da vel og merke, vet ikke helt hvordan jeg føler det hvis jeg kommer på barsel og må dele rom. Men i utgangspunktet vil jeg være der så lenge som mulig (2-3 dager).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...