Regina Phalange Skrevet 2. juli 2011 #1 Skrevet 2. juli 2011 Knerten vår er snart 3 uker. Vasker han kun med Mesoft kompresser og vann, noen ganger med litt olje i. Foreløpig ser stumpen fin ut, men vil gjerne ha en salve/krem klar om han skulle bli sår. Hva anbefales?
kinaputten Skrevet 2. juli 2011 #2 Skrevet 2. juli 2011 jeg liker bephanten den er ikke så klissete som mange av zink kremene, brukte også mye potetmel da han var mindre. Potetmel er ypperlig i valker, halsgropa og under armene
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 2. juli 2011 #3 Skrevet 2. juli 2011 Bruker Inotyol. Den er helt super på sår stump.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 3. juli 2011 #6 Skrevet 3. juli 2011 Jeg har brukt Natusan sin Protection Creme ved røde tendenser og det hjelper veldig ført. Har og Zinksalven deres. Har som du kun vasket med vann og klut. Men nå som han er litt eldre bruker jeg Natusan babysåpe. Ikke noe bevisst valg at det ble Natusan, men jeg syns det gjør jobben.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 3. juli 2011 #7 Skrevet 3. juli 2011 Jeg har brukt Natusan sin Protection Creme ved røde tendenser og det hjelper veldig ført. Har og Zinksalven deres. Har som du kun vasket med vann og klut. Men nå som han er litt eldre bruker jeg Natusan babysåpe. Ikke noe bevisst valg at det ble Natusan, men jeg syns det gjør jobben.
Busy_bee Skrevet 3. juli 2011 #8 Skrevet 3. juli 2011 Her gjør jeg også som du og bruker foreløpig kun vann og olje til å vaske den lille stumpen med. Nå er han øyeblikk 5 måneder og så langt har han ikke vært sår i det hele tatt, så det har funket bra så langt. Ved et par anledninger har han vært littegrann rød. Da har jeg smurt ham med Unguentum salve, og da har rødheten vært borte til neste bleieskift. Denne salven trekker godt inn og kan også brukes dersom du f.eks. får såre brystvorter o.l. Jeg fikk den anbefalt på sykehuset etter fødselen og har brukt den på meg selv også. Hvis du bruker sink salve, så pass godt på å tørke den vekk igjen. Huden får ikke puste når du har på sink, så dersom babyen har det på for lenge, kan du gjøre vondt verre. Anbefaler derfor at du har både sink og annen salve. Unguentum er uten sink f.eks.
Busy_bee Skrevet 3. juli 2011 #9 Skrevet 3. juli 2011 Her gjør jeg også som du og bruker foreløpig kun vann og olje til å vaske den lille stumpen med. Nå er han øyeblikk 5 måneder og så langt har han ikke vært sår i det hele tatt, så det har funket bra så langt. Ved et par anledninger har han vært littegrann rød. Da har jeg smurt ham med Unguentum salve, og da har rødheten vært borte til neste bleieskift. Denne salven trekker godt inn og kan også brukes dersom du f.eks. får såre brystvorter o.l. Jeg fikk den anbefalt på sykehuset etter fødselen og har brukt den på meg selv også. Hvis du bruker sink salve, så pass godt på å tørke den vekk igjen. Huden får ikke puste når du har på sink, så dersom babyen har det på for lenge, kan du gjøre vondt verre. Anbefaler derfor at du har både sink og annen salve. Unguentum er uten sink f.eks.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. juli 2011 #10 Skrevet 3. juli 2011 Bruker vanligvis bare mesoft med vann, men hvis hun blir skikkelig sår en sjelden gang så er Inotyol-salven helt super!
Regina Phalange Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #11 Skrevet 4. juli 2011 Tusen takk for svar alle sammen :-)
milk Skrevet 4. juli 2011 #12 Skrevet 4. juli 2011 Vasker med vann, tørker med papir og drysser på litt potetmel for å få bort all fuktighet før jeg tar på bleia. "Smører" potetmelet utover... Ikke ha på så mye at det blir klumper, tørk evt de bort før du tar på bleia. Har 3 barn og de har så og si aldri vært såre.
Flaggermusa Skrevet 4. juli 2011 #13 Skrevet 4. juli 2011 Her har mini aldri hatt noe sår rompe, vært litt rød en og annen gang men aldri sår. Har brukt bephaten og den funker kjempebra! Vasker kun med vann.
Nat27 Skrevet 4. juli 2011 #14 Skrevet 4. juli 2011 Her har småtten sjelden vært sår, men storesøster var mye og veldig sår helt til jeg fant frelsen i Calendula Zinksalve. Brukte den når det var litt rødt, og det utviklet seg sjelden til mer. Men når det er skikkelig sårt er det KUN Inotyol som gjelder her i huset!
vivvi_90 Skrevet 4. juli 2011 #15 Skrevet 4. juli 2011 Lokal "Ritland salve", som de lager på Apotek 1 på Stord i Hordaland Helt fantastisk salve som virker raskt og er drøy i bruk.. De selger den bare på Stord, så må evt. be de om å sende hvis en bor langt vekke
togutter-08og10 Skrevet 5. juli 2011 #16 Skrevet 5. juli 2011 Om du bor i Vestfold anbefaler jeg Tønsbergkremen. Hvit rund boks fra løveapoteket. Den kan brukes hver dag som en beskyttelse for huden. Helt fantastisk. Er skaden skjedd og stumpen rød bruker jeg inotyol (eller hvordan skrives den egentlig)
mibella Skrevet 5. juli 2011 #18 Skrevet 5. juli 2011 Signerer! Inotyol er kjempebra. Jenta mi fikk brått veldig sår stump etter hun hadde litt trøblete, løs og sur mage en periode, men den salven tok det verste over natten. Anbefales på det sterkeste! Zinksalvene er mye dårligere synes jeg, Inotyol brukes også på bl.a St.Olavs i Tr.heim.
Aliena Skrevet 5. juli 2011 #19 Skrevet 5. juli 2011 Vanlig silulen zinksalve fra apoteket, er det jeg har vært mest fornøyd med. Lett å smøre på og lett å vaske av igjen, og fikser sår stump på en-to-tre. Ser at mange anbefaler inotyol. Min gutt fikk en helt forferdelig eksem av den. Det står også i felleskatalogen at den kan gi kontakteksem. Den salven er det eneste han har fått eksem av, så den holder jeg meg og mine barn laaaangt unna.
SolRikke Skrevet 5. juli 2011 #20 Skrevet 5. juli 2011 jeg bruker det min mor brukte på meg, vitapan! Hehe, de måtte leite i skuffer og skap på apoteket, men jeg skulle ha det! Funker som bare det
MammaTilToTette + spire Skrevet 7. juli 2011 #21 Skrevet 7. juli 2011 De gangene barna mine har blitt skikkelig såre,er det kun Aselli sårsalve som har gjort stumpen bedre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå