Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Vi har bestemt at vi skal brukt min sprinkelseng fra da jeg var liten til babyseng. Denne er veldig fin, men kan ikke løfte opp madrassa... så blir ganske langt ned.. Vet ikke om dette egentlig blir et problem?

Derfor har jeg i det siste (eller i natt, vel å merke) begynt å tenke på om vi kanskje skulle ha kjøpt ei babykurv. Siden den sikkert er ca like høy som sengen vår, og at den lett kan taes med på stua osv.

Eller bare bruke vognbaggen den første tiden? (Emmaljunga Edge Duo)

Hva skal dere gjøre?

Håper på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke brukt vognbagen, har hørt at det ikke er så heldig pga bagene er litt "tette".

Vi skal bruke kurv den første tiden - en moseskurv. Se på bambina.no, der har de bra utvalg + de har god service! :)

Kjøpte en der med håndtak og stativ så den kan bæres rundt i huset. Husker det var digg sist! Tok med kurven inn på badet så jeg kunne ta meg en dusj.

Jeg syns det var veldig praktisk med kurv da, men du må jo se hva dere har behov for.

Skrevet

Hos meg er det ganske gulvkaldt om vinteren, derfor velger jeg ikke en lav sprinkelseng. Tenk på ryggen din:-O Jeg tror jeg hadde kjøpt en som kan heises opp den første tiden, det er jo like dyrt med en kurv som en sprinkelseng.

Kanskje du skulle hatt den gamle sengen i stua?

Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt noen babykorg, det er bare snakk om et par tre måneder før babyen vokser ut av den. Jeg har en sprinkelseng med regulerbar bunn, som står høyt nå i starten, men den skal stå på soverommet, og vognbagen får gjøre nytten i stua, denne gangen som sist runde. Brukte Emmaljunga Edge Duo sist runde, som jeg ser du har også. Den er jo ikke akkurat noen lettvekter, og det følger jo med en innekalesj til den også.

Skrevet

Hvis du bor i nærheten av en Ikea, så har de tilbud på en sprinkelseng som kan justeres i to høyder, samt ta av den ene siden når de er store nok til det. Mener den kostet litt over 400, så det vil vel bli en del rimeligere og mer varig enn en kurv? Kan jo evt brukes som lekegrind i stua også?? :)

Skrevet

Selv om kurven varer ca 3,5 mnd (jeg hadde en laaang unge) så var den utrolig praktisk siden jeg kunne bære den med meg. Men jeg er og enig som de andre sier her ifht ryggen din så er det fordel med en sprinkelseng som du først kan montere slik at du slipper å bøye deg så langt ned. Sprinkelseng på IKEA koster fra 400-900 kr alt ettersom hva du vil ha.

Skrevet

OKei, takk for mange svar :)

Vet ikke hva jeg skal gjøre :P

Bor ganske langt fra ikea, så er ingen idè å kjøre helt dit (sikkert 5 timer en vei) pga en seng..

Var å såg på babycomfort, der kosta det 2500 for ei kurv med "føtter", ganske dyrt synest jeg.

Pluss at vi akkurat har kjøpt helt ny madrassa til den sengen som jeg hadde før, så blir litt dumt å kjøpe en ny også passer den kanskje ikke?

Men har begynt å tenke i det siste at det kanskje blir litt tungvint å legge babyen ned og ta opp, når den ligger helt nede i senga...

Så baggen på vogna kan ikke anbefales?

Skrevet

Vi hadde kurv med understell på hjul til førstemann og skal bruke den nå også. Jeg syns det var kjempe praktisk å bruke den. Lett å trille med seg rundt om eller løfte kurven av. Ikke minst lett når jeg skulle amme om natten:) Vi fikk den riktignok i gave, men håper jeg hadde tatt meg råd til den visst ikke. Barnet hadde det veldig godt i den:)

Skrevet

Det er langt billigere på nett da - sjekk bambina.no, var der jeg kjøpte min. Hadde ikke brukt vognbagen nei.

Skrevet

Så hyggelig at dere skal bruke din gamle sprinkelseng. Dere greier dere helt sikkert med denne. Det er så masse en kan kjøpe, men det er så masse en fint greir seg uten også. Når dine foreldre klarte seg med sengen, gjør nok dere det også. Også er det jo veldig stas med ting som går i arv.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har også en sprinkelseng fra da jeg var liten, som vi nå skal ha til nr. 3. Har i tillegg også en kurv( som jeg også hadde da jeg var liten), men vet jo av erfaring at den ikke varer så lenge. Høyst et par måneder. Sist hadde jeg babyen i vognbagen ved siden av meg i sengen helt i starten. Skjønner vel ikke helt argumentet med at bagen ikke anbefales, da den kan bli for tett. Man legger da ikke noe over ungen heller. Den senga vi hadde var såpass "nedligget" noen steder, at jeg følte det tryggest å ha babyen i denne bagen.

Jeg vil også sterkt anbefale deg en sprinkelseng hvor du ikke må bøye deg så fryktelig. Jeg husker forrige gang at jeg virkelig slet for å få tatt opp babyen, da jeg hadde fryktelig vondt i ryggen. Gikk jo greit så lenge mannen var hjemme, men da han var tilbake i jobb måtte jeg jo klare alt selv...

Skrevet

Vi har rett og slett ikke plass til sprinkelseng på soverommet vårt, så vi gikk for en vugge, som tar mindre plass og som har hjul på også. Skal bruke denne de første månedene, til Knøttet ikke trenger nattmating lenger og kan flyttes inn på eget rom, hvor det er plass til sprinkelseng.

Fant vuggen vår på Finn.no. En alle tiders Bellamy-vugge, inkludert superflott Wenatex madrass, til 800,- kr totalt. Så ikke brukt ut i det hele tatt.

Den forrige eieren hadde brukt vuggen til sin gutt helt til han var 8 måneder. Forhåpentligvis kan vi gjøre det samme.

Så det finnes absolutt alternativer til sprinkelseng der ute! Det er bare å bestemme seg for hva man vil ha. (Og har plass til....)

Lykke til med valget! :-)

Skrevet

Det er sant som noen sier over her, å ha to sprinkelsenger er jo litt i overkant da. Selv har jeg arva ei sprinkelseng etter min søsters barn som har justerbar bunn. Med mine barn ville jeg nok fått problemer med å legge barnet igjen etter amming om jeg hadde måttet bøye meg helt ned faktisk. Jeg er selv bare 160 cm så det er rett og slett fysisk vanskelig :P Men det finnes jo mange andre alternativer akkurat de første, og mest travle månedene som ikke behøver å koste all verden. Har dere en kjøp og salg side der du bor på facebook f.eks? se etter kurv der, eventuelt en bruktbutikk? Da kan du spare noen hundrelapper også har du ett alternativ om du skulle få en svært aktiv baby om natta ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...