FrkChihiro Skrevet 2. juli 2011 #1 Skrevet 2. juli 2011 Snuppen fikk sine første to tenner for tre dager siden. dagene før var hun litt urolig og varm, men ikke noe urovekkende. Men etter at tennene kom frem har feberen skutt i været, hun hyler all sin våkne tid og sover masse. Men sover veldig urolig, tror jeg var oppe 15 ganger i natt for å trøste en hylende unge. Er det vanlig med slikt ETTER at tennene har kommet frem? Snakket med legevakta i går, men vurderer å få sjekket om det ikke er noe annet galt. Hun er ikke særlig interessert i mat, men fruktsmoothie og mos går ned, så det får hun så mye hun vil av så hun iallefall får i seg væske. Hva er best behandling av en febersyk unge? Her holder vi oss hjemme selvsagt, prøver å ha ro rundt henne og lar henne ha det litt kjølig (ikke kaldt). Annet?
MissVaiper Skrevet 2. juli 2011 #2 Skrevet 2. juli 2011 Når det gjelder feber og tenner så er det ikke slik at man får feber av å få tenner, men hellet at ved feber så kan man få tenner. Dette da feber gjør at gommene mykes opp, og dermed kan tenner lettere trenge igjennom. - Holde kjølig: Det med å holde kjølig betyr egentlig bare å ikke pakke inn. Normal romtemperatur, og ikke pakken inn med masse klær, pledd eller dyner. - Væske: Viktig å gi nok væske. Brystmelk skal visst også ha en viss febernedsettende effekt etter det jeg har hørt. - Bleier: Bør ha minst 5-6 våte bleier i døgnet. Da vet man at barnet har fått i seg nok væske. - Febernedsettende: blir temperaturen veldig høy bør barnet få febernedsettende. Enten som stikkpille eller flytende. Husk riktig mengde i forhold til kg. God bedring til lille prinsessa di. Håper det går bedre med henne!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. juli 2011 #3 Skrevet 3. juli 2011 Det er riktig som hun over her sier; at tenner i seg selv ikke gir feber, men at tennene ofte kommer opp samtidig med sykdom/ feber fordi feberen gjør gommene mykere og lettere gjennomtrengelig. Så hvis jenta di har høy feber og er utilpass nå er det mest sannsynlig pga virus, og da synes jeg du får gode råd over her. Hvis hun hyler mye og viser tydelige tegn på at hun har det vondt, ville jeg gitt henne Paracet for å se om det kanskje hjelper, og evt tatt henne med til lege hvis det ikke roer seg iløpet av dagen.
FrkChihiro Skrevet 3. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2011 Tak for gode tips! Her ble det legevakta siden det var feber på tredje døgnet. De fant ingenting feil. Mistenker at det er den fjerde barnesykdommen, feberen er borte nå, men hun har blitt veldig prikkete. Men formen er nå iallefall stigende:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. juli 2011 #5 Skrevet 3. juli 2011 Så bra=) Kan jo absolutt høres ut som den 4.barnesykdommen ja, god bedring til lillejenta, nå er vel det verste over får vi håpe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå