Gå til innhold

hva feiler det meg?? litt langt, men desperat etter tips og råd!

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende symptomer;

- trøtt, slapp og sliten HELE tiden.. våkner aldri uthvilt, og kan sove eller ligge rolig hele dagen.

- begynte å legge på meg veldig etter at jeg fødte for 8 år siden, og klarer ikke å ta av vekten. Jeg veier all mat og spiser riktig andel proteiner/fett/karber, og spiser aldri mer enn 1800 kcal. Som regel ligger jeg på 1600 i hverdagene. Jeg trener minimum 45 min høy intensitet hver dag + går tur i 1-2 timer. Har kommet opp i en vekt på 140 kg nå, men legger fortsatt på meg selv om jeg spiser få nok kcal + trener nok til at jeg i det minste burde holde vekten.

- er ofte svimmel og har vondt i hodet, og sliter med besvimelser i perioder. Da kan jeg besvime opp mot 4-6 ganger om dagen.

- har begynt å få depresjoner (mye på grunn av følelsen av å være mislykket siden jeg ikke klarer å gå ned i vekt).

Legen min har ingen formening om hva som feiler meg, og har sagt det er unødvendig å ta noen tester fordi alt vil bli bedre når jeg går ned i vekt. Men jeg klarer ikke å gå ned i vekt, selv om jeg føler at jeg gjør alt riktig :( Noen som har tips til hva som kan gjøres? evt. om det er bestemte tester jeg burde be legen ta?

Fortsetter under...

jeg vet ikke hva som kan feile deg,men jeg råder deg til å bytte lege.han vil ikke ta noen tester fordi han knytter alle dine problemer opp mot vekta di.men det er kanskje på grunn av problemene at du går opp i vekt???

jeg kan ikke fatte at han er så sneversynt...

Du spiser for lite og kroppen din liker det ikke!!!

Begynn på lavkarbo og hold fettinnholdet høyt. Hold ut på lavkarbo 1 måned for å skikkelig teste det ut, tro meg det er verdt det. De to første ukene vil du kunne få forverret symptomer og bli dårlig, men det går over etterhvert. Når du har gått på lavkarbo i en måned vil du se om det er det rette for deg. Hvis du da har fått tilbake energien, hodeverken er borte og vekten går ned er det bare å innse at du bør leve på lavkarbo. Noe kroppene vår er laget for.

Det kan selvfølgelig være mye annet og du kan være alvorlig syk, men mest sannsynlig er det kostholdet ditt. Er du stresset? Prøv å stresse ned, gå gjerne tur istedenfor å trene den første måneden på lavkarbo....

Annonse

Ok, da skal jeg teste ut lavt stoffskifte. Det har jeg faktisk ikke tenkt på engang :)

Lavkarbo funker ikke på meg :( Jeg prøvde i 3 mnd, og gikk fortsatt ikke ned i vekt av det enda jeg fulgte det slavisk! Sånn jeg spiser nå er det beste jeg har prøvd hittil, spiser mye salat og grønnsaker (og spiser derfor mye uten at kcal inntaket er så høyt) med rent kjøtt/fisk til.. så jeg går rundt å føler meg mett og er ikke oppblåst og har vondt i magen lenger heller, så det er positivt syns jeg.. Men jeg trodde også lavkarbo kunne være tingen, men det fungerte dessverre ikke på meg.

HI

Syns det høres ut som du spiser for lite jeg. Om du trener så mye som du sier du gjør, og veier så mye som du sier du gjør..så trenger kroppen flere kcal. Regner med du sikkert vet dette, om du har holdt på lenge, men kroppen går i sparebluss om du spiser for lite, og slipper ikke vekta.

Jeg har fulgt Roedekosthold en stund.. og det er overaskende hvor mye man skal spise i grunn. Det finnes en formel for inntak av kcal i forbindelse med dette. Jeg som er 154 cm høy, og 90 kg, med liten eller moderat treningsmengde i uka skal spise 1600 kcal i døgnet. Veier man mer, og trener mye mer (slik som du) skal man ha en god del mer enn det jeg skal spise.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...