Gå til innhold

Blodpropp, hvordan merker man det? Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg er i uke 34 og plutselig en liten øm blå flekk nederst på beinet, på innsiden ved knoken:-O er som en flekk som et kronestykke og som om jeg har dunket meg og fått blåmerke. Husker ikke at jeg dunket meg, ble litt paff da jeg så dette. Jeg er ikke hoven eller noe, men ble litt urolig.

Jeg synes det begynner å bli litt tungt nå, tungt å gå langt, vanskelig å sove hele natten. Har hatt urinveisinfeksjon og hatt en hestekur på 10 dager, medisinene tok ikke alle bakteriene så nå må jeg følge med på vonter og feber. Har ikke hatt dette.

Jeg har blitt lit urolig i det siste, det er 6 uker igjen og mange små angster dukker opp. Jeg er jo også alene voksen hjemme natt og dag bortsett fra at mine tenåringer er hjemme.

Positive vibber på vei:-) Skal begynne å gå til jordmor privat resten av tiden:-) Legen har 3 uker ferie i min uke 35, 36 og 37.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første tegn ved blodpropp er at du hovner opp. Har du blodpropp i ene foten vil den foten være synlig mer hoven enn den andre foten.... Du kan nok roe deg helt ned og tenke at du sannsynligvis har vært borti noe bare sånn helt forsiktig :-D

Skrevet

Ja sikkert:-) Er ikke hoven slik. Det er jo litt plager her og der og man blir en smule selvopptatt i disse dager, sånn er det vel for alle gravide:-)

:-)

Skrevet

Fikk en sånn blåflekk her i helga, snakka med legen, men han mente at det var forårsaka av en treg venøs tilbakeføring av blod! :P for han mente først at jeg måtte ha slått meg eller noe sånt noe som jeg vet at jeg IKKE har gjort.... Hadde jeg hatt blodpropp så hadde jeg hatt helvelser i kun i fot, smerter og at den ene foten hadde blitt kald tror jeg det var... :)

Skrevet

Ja det gjelder å følge med, man er jo påpasselig nå i svangerskapet:-)

Tror nok det er det samme med meg, jeg er ikke hoven:-)

Skrevet

tegn på blodpropp er: synlig hevelse, ømme pungter, ac og til vil du kunne se forskjell på hudfargen....eks mer rød. Og du vill også være varmere på det stedet. Det kan bekreftes eller avkreftes ved å ta en blodprøve,og en påfølgende radiografi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...