Gå til innhold

Dere som tar maaange graviditetstester...: Hvorfor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er poenget med å teste 900 ganger dersom du har fått positiv en gang? Kan skjønne at man tester igjen om man får negativ og virkelig tror man er gravid, men når man får en positiv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være mange grunner. Men for meg som brukte 4 år på å bli gravid var skitnervøs for at noe skulle gå galt, ikke kunne få tiden til 12 uker til å gå fort nok osv. så var det eneste jeg kunne gjøre for å berolige meg selv å se enda en positiv test. Om det er noen fornuft i det kan en jo diskutere. Men det er altså forklaringen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tre gangene jeg har vært positiv i år har jeg testet maaange ganger for å følge med. Når jeg så at testene ble svakere og svakere skjønte jeg at mistet...

Men neste gang kommer jeg til å ta en billigstrimmel, og om den blir positiv tar jeg en digital. Viser den gravid løper jeg nok hysterisk ned til legen og håper hun kan hjelpe meg og forhindre årets 4. sa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet fire ganger fordi jeg fikk først positiv så negativ, så tok jeg to etterpå bare for å være sikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å virkelig tro at det er sant?

Når man har prøvd en stund er det nesten for godt til å være sant at man står med en positiv test.

Jeg testet mange ganger når jeg ble gravid med nr 1, da hadde vi prøvd i ett år, mistet en gang underveis. Da gikk jeg rundt i en vantro tilstand i en ukes tid, og tok vel 5-6 tester i løpet av den uken bare for å virkelig tro at det var sant. Dette var for det meste billigtester jeg hadde i hus, samt en digital for å se det stå gravid svart på hvitt. Jeg sprang altså ikke på apoteket daglig å kjøpte tester, de var innkjøpt på forhånd.

 

Når jeg ble gravid med nr 2, skjedde det på første forsøk uten å helt være planlagt en gang. Da tok jeg bare de to testene jeg hadde i hus, med noen dagers mellomrom. Kunne like gjerne bare bruke de opp, de går jo ut på dato, så ikke noe poeng i spare de til en evt neste graviditet om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se en klar positiv test etter lengre tids prøving er veldig god.

Når man omsider får noe man har hatt lyst på så lenge må man se det mer enn en gang før man trur på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, ja jeg bare lurer altså.. Har stusset over det mange ganger.. Kan vel kanskje skjønne det om man har mistet etc.

 

Jeg har bare tatt en, men om den var billig eller ikke det aner jeg ikke.. Finnes det billigvarienter av slikt også? Jeg kjøpte bare en på apoteket og tenkte ikke noe mer over det..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får full panikk... Jeg fikk det, og trodde alle testene var feil.

 

i løpet av et døgn tok jeg 7 tester og en test hos legen. Tok to nye etter lege time pga jeg trodde legen hadde tatt feil. Panikk kan få folk til å innbille seg mye rart, som ala et helt parti med tester er det feil på

 

Var mildt sakt ikke planlagt graviditet. Å nå sitter jeg her og skal ha ei lita pie veldig snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mistet veldig mange barn i magen (MA), og skulle begynne med medisiner med en gang jeg fikk en positiv test for å forhindre å miste igjen.

Siden barnet i magen gikk til grunne tidlig (uke 5, oppdaget uke 9-10) var det ønskelig at om mulig at jeg oppdaget en graviditet tidligst mulig, og ikke ventet helt til en uteblitt mens....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...