Gå til innhold

Enda ett bevis for at barnevernet er udugelig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og den ene av to barnevernsaker jeg har vært borti i barnehagen vår ble meldt pga at en alenemor ikke kjøpte klær til barnet sitt og barnehagen la merke til dårlig hygienestell over 3 år. Barnet hadde klær i størrelse 86(1,5 år) og var fylt 5 år! Og var ikke liten for alderen, helt normal..

Mor ble sur da hun måtte kjøpe klær(vinter) og påpekte neste dag at hun hadde brukt hele 1300 kr i klær til barnet. Barnet trengte MYE mer enn det hun hadde kjøpt, men det var jo en start.

Lite penger kanskje? Vel mor så så fiffig moderne og lekker ut atte..

Barnevernet tok ikke barnet fra mor, hun fikk hjelp til å innse at barnet kom først. Selvfølgelig var det flere ting også, men nevner ikke de her.

Barnet gikk for lut og kaldt vann, men det er tydeligvis vanlig her inne..

 

Og det andre barnet var 3 år og hadde 9 store hull i munnen. Tannlegen melder slikt til Barnevernet. Moren hadde store psykiske problemer og hadde 3 barn under 15 år som alle hadde vært under Barnevernets hånd, men de tok ikke barna likevel. Hun fikk avlastning og hjelp til daglige gjøremål.

 

6 år i barnehage, ser ikke ut som sakene florerer akkurat..

 

10:13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mye et bevis på at barnevernet er udugelige som en historie om at menneskers reaksjoner er vanskelige å forutsi.

 

Uten å kjenne saken i det hele tatt kan jeg tenke meg flere årsaker til at det gikk som det gikk. Gutten kan være psykisk syk fra før - i et hjem hvor han ikke blir ivaretatt, men det å bli flyttet ut av selv et hjem som ikke er bra for han, ble for mye osv.

 

Dessuten er ikke en hel etat udugelig fordi en sak har fått et uheldig utfall. De er jo også åpne på at "dette ser vi at ikke virker, så nå finner vi et bedre alternativ".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry men det blir feil det innlegget 10:40;) , moderator har fjernet 2 innlegg over dette! ?????

Moderator har tydeligvis store avesjoner mot barnevernet, da hele poenget var at det ikke er alle som opplever Barnevernet i hverdagen og livet generelt. Men her inne florerer det av barnevernssaker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en artikkel som skremmer folk. Vi hører kun en side av saken og barnevernet er ikke supermennesker og kan ikke forutse hvordan barn/ungdom reagerer i forksjellige situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, 10.51, men HÆ? Det er jeg som har skrevet 10.40, som en kommentar til HI. Jeg klarer ikke helt å skjønne hva du mener med:

 

"Sorry men det blir feil det innlegget 10:40;) , moderator har fjernet 2 innlegg over dette! ?????"

 

Hva blir feil? Min tolkning av artikkelen det henvises til? Kan du utdype?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo nettopp det Barnevernet trenger å innse, at de ikke er supermennesker med lasersyn som alltid har rett. En slik oppfatning er nemlig utbredt innen Barnevernet og hos kommunalt ansatte ellers.

Barnevernet ville fungert mye bedre hvis de kunne fått et bittelite stenk av ydmykhet i forhold til menneskene de dirigerer hit og dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal barnevernet la være å gripe inn i alvorlige saker i risiko for at barnet kan få en reaksjon på det? Er det det du mener?

 

Barnevernet generelt er utrolig dyktige mennesker med mye empati og ydmykhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det tar så lang tid før de lytter til en mengde fagfolk er de ikke ydmyke.

Barnevernets sjargong er: "Vi skal demonstrere at vi har rett."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle som jobber i barnevernet vil egentlig barn og foreldre masse vondt...de er maktpersoner som er ute etter å stjele barn for at vi skattebetalere skal lønne dem, institusjoner og fosterhjem. Innerst inne er de egentlig bare ute etter å få betale mer skatt. Dette har vel alle forstått til nå!!!!!

 

 

De er altså IKKE normale mennesker som vil hjelpe barn som ikke har det så bra, de vil ikke prøve å tilpasse hverdagen best mulig for barn og de vil absolutt ikke sette inn hjelpetiltak for å gi barnet et best mulig utgangspunkt i livet. NEI, NEI.....bare slemminger i barnevernet.

 

Det er derfor jeg som jobber i barnehage, har vært støttekontakt, fritidskontakt (frivillig uten lønn), har vært avlaster og nå er fostermor på 6.året nå skal studere barnevern. Jeg gjør det for jeg liker makt, kan ikke samarbeide med andre og jeg vil alle barn vondt.

 

Utrolig.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hva folk egentlig tror om barnevernet. De har et ufortjent dårlig rykte. Desverre er media ofte opptatt av salg av avisen med "sjokkerende historier", de får aldri begge sidene av saken fordi barnevernet har taushetsplikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at fostermora som skal studere barnevern gjør det for å få makt, men det kan jo hende at hun skifter mening etter å ha jobbet noen år i Barnevernet. Det er visst ganske stor gjennomtrekk der, av folk som synes det ikke er uproblematisk å være lydig mot systemet. De blir bedt om å være lydige mot systemet, men hva hvis systemet strider mot deres egen moral? Dermed blir de tilbake som ikke har noen spesiell moral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...