Gå til innhold

Jeg er en gravid vegetarianer, babyen min kommer til å leve på vegetarkosthold når h*n er født også. Barnemishandling det da eller?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnemishandling er det helt sikkert ikke, men likevel: Stakkars unge som ikke skal få gleden av ett eneste skikkelig godt måltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det ikke et tilfelle der et barn døde pga noe sånnt eller var foreldrene veganere? Døde av at barnet ikke fikk i seg nok næring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp men det viste seg at de ikke holdt et skikkelig kosthold på ungen. Ungen fikk bare eplejuce, etter det jeg husker.

 

Men så lenge HI greier og gi ungen mat som går an å leve på er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha bodd i utlandet i mange år, kjenner jeg mange barn som vokser opp på vegetarisk kost. De lever godt!

 

Å la barn vokse opp vegetarisk er ikke farlig så lenge foreldrene har et bevisst kosthold og kunnskap om å leve vegetarisk. Det er kun farlig dersom foreldrene er blant dem som tror at å være vegetarianer er bare å kutte ut kjøtt og fisk (og produkter laget av slike ting) og heller spise grønnsaker i stede for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en liten en som døde for ett-to år siden i Oslo, fordi foreldrene kjørte vegeterianerkost. Lurer på om de ikke ble dømt for uaktsomt drap eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvfølgelig ikke, men du må være flink til å sette deg inn i hva dere må spise for at barnet skal få i seg det den trenger av f.eks. B12 og proteiner.

 

Selv er jeg en slufse... så jeg hadde aldri klart å være så oppmerksom på mat, men hvis du er dedikert er det ikke et problem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Proteiner er nok ikke det du trenger å tenke mest på. Heller jern og b12. Jern finnes mye av i spinat, brokkoli og andre grønne grønnsaker. b12 finnes i melke-produkter.

Jeg var også veggis når jeg gikk gravid og spiste masse spinat osv, men det funket ikke så godt. Må alltid huske på at alle ikke er like.

Sønnen min levde på vegetarkost i to år, det gikk veldig bra, men han vil ikke spise kjøtt heller, helst bare grønnsaker og brød.

 

Lykke til! Masse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :) Det virker som de fleste forstår, og er enige med meg, at å leve som vegetarianer er helt greit både for store og små så lenge man er bevisst på hva man spiser.

 

Som dere sikker skjønner var jeg ute etter å teste hvor mye fordommer som finnes der ute. Veldig glad for alle positive kloke svar :)

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...