Gå til innhold

Hva kjøper dere til de barnehageansatte?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når barnet skal slutte i barnehagen. Jeg mener, det er vel fint med en liten gave/blomst som takk for at de har tatt seg av barnet ditt i x antall år? Er det vanlig at en går i hop? (foreldrene altså)? Eller ordne selv. Til alle ansatte på avdelingen? Eller bare de som er fast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp vanlig at foreldrene til de som slutter kjøper noe til barnehagen :) Og noen velger å gi f.eks is til alle barna eller sånn når de har siste dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ei barnebok, og så skrev vi en hilsen fra barnet mitt og takket for tiden der. Kjøpte ikke noe til de ansatte individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får jo lønn for å ta seg av barnet i x antall år. Jeg hadde kanskje kjøpt en iskake, men that's it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss er det en stor gjennomstrøm av vikarer, så vi valgte å bare gi gave til de ansatte som har fulgt barna våres fra starten av. I vårt tilfelle 3 stykk. Vi kjøpte en skål til de hver fylt med twist. Hos oss er det ikek vanlig å spleise på noe gave nei. Og for gudwsskyld, skal du gi noe til barna på barnehagen som is eller kake, SPØRR personalet først!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss, der hvor jeg jobber (ikke oslo) har vi heller ikke lov til å ta i mot personlige gaver) Syns det blir feil å velge ut de som har vært ansatt der hale tiden for du vet ikke om det er de som barnet har beste relasjonen til. Syns det aller beste er om man kan gi noe samlet til personalgruppa eller til de nye barna som begynner på avd. Som f.eks en bok eller en leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt noe. Jeg har et barn med spesielle bohov og om jeg skulle kjøpe noe til alle som har jobbet med henne måtte jeg ha kjøpt til så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi skal bytte barnehage til høsten, derfor kjøpte vi en liten blomst til de 4 som jobber på avdelingen hennes. Jeg kjøpte slike miniblomster, med en søt( billig) potte til. Blomsterbutikken pyntet de med litt cellofan og bånd. Ble kjempesøte, og kom vel på totalt 45 kroner pr. blomst tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går alle sammen og kjøper gave til barnehagen og holder en liten takketale på avslutningsdagen. Gaven går mest til barna, ikke ansatte, er mer en gave til hele barnehagen liksom.

Synst det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår går i liten familiebarnehage med kun 3 ansatte. Vi er kjempefornøyde, og vi har også et nært forhold til alle. Barnehage gjorde så mye mer enn en barnehage MÅ gjøre og de har gitt omsorg og trygghet i flere år, så jeg mener det skulle bare mangle å gi en gave.

Vi kjøpte et gavekort til kino og restaurant etterpå slik at de kan ha en kveld med teambuilding (eller hver for seg, det ser de selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal bytte bhg og kjøpte gave til de tre som er fast ansatt. De har gjort en fantastisk jobb og vi ville gjerne vise hvor mye vi har satt pris på det, både ved å si det til de og gi noe. Selv om de "gjør jobben sin" som ble påpekt over her, så tar de seg av det kjæreste vi har. Det er ulike måter å utføre jobben på og vi er strålende fornøyde. Hver dag henter jeg en glad gutt som har hatt en super dag og det er jeg de ansette evig takknemlig for. Vi kjøpte en kunstskål til hver av de med snop i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn (en skal begynne på skolen, han andre skal fortsette i bhg) kjøpte to kofektesker til å ha på pauserommet. Jeg la med et kort hvor det sto "En sommerhilsen til alle de voksne i barnehagen. Takk for at dere tar så godt vare på oss". Jeg har selv jobbet i bhg og det blir alltid høylytt diskutert når enkeltpersoner fikk gave. Det er svært ubehagelig å motta en gave når ikke kollegaen din får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting.

Her slutter hele avdelingen (22 6-åringer), ped.leder har fått ny jobb i en annen bhg og "tar med seg" en av assistentene og den tredje assistenten skal studere. Snuppa har en uke igjen, men ingen av de fast ansatte på hennes base jobber der lenger, så nei, det føltes egentlig ikke naturlig å kjøpe noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...