Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere! Sikkert et litt dumt spørsmål, men jeg prøver likevel... :)

Jeg sluttet på p-pillen Synfase uken før påske i år, jeg har enda ikke hatt noen antydning til å få menstruasjon. Opplever at jeg er mye sulten, brystvortene er fryktelig ømme, sovner så fort jeg legger meg nedpå, blir fort sliten i beina når jeg går (f.eks på jobb) og jeg har begynt å gå på do om nettene (som jeg aldri har gjort før!) Er dette bivirkninger av at jeg sluttet på p-pillen?

Har jo tatt en test da, som var negativ, men syns dette med beregningen av syklusen og hvor mye over tiden jeg er er veldig vanskelig når jeg ikke har noen tidspunkt å forholde meg til?

Jeg er bare så redd at jeg stresser for mye?

Takk for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her inne er det bare å fyre løs med alt det du lurer på.

Vi her inne er bare vanlige folk, noen med egne erfaringer -andre ikke... så de svarene du får må du ta med en klype salt.

Med min første ble jeg gravid første mnd etter at jeg sluttet på pillen.

Tror jeg oppdaget rundt dag 22 etter pilleslutt at brystene var så ømme at jeg måtte klappe meg tørr etter dysjen, kunne ikke gnikke...

Det du kan gjøre er å ta en ny test 2-3 dager etter forrige test om du er usikker på om du er gravid. HCG som graviditetstester slår ut på fordobler seg hver 48-72 timer. En begynner på 0 og i det egget har festet seg i livmorveggen så begynner en å produsere HCG. Når nivået har kommet opp på 25 så slår det ut på de fleste testene, og (1-2-4-8-16-32) som du ser, -det tar noen fordoblinger før du når 25. Noen produserer mye hcg og fort, andre lite og saktere..

Det jeg har kjent alle 3 gangene jeg har vært gravid er at jeg har fått veldig stikninger i magen. Som om en kniv kjøres inn i meg.

Lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...