Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #1 Del Skrevet 1. juli 2011 I mange oppskrifter står det foreks. 1 kopp mel. Men hvor stor er den koppen? Hvor mange dl vil det bli? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #2 Del Skrevet 1. juli 2011 1,5 dl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #3 Del Skrevet 1. juli 2011 Norsk oppskrift? Dersom det er en amerikansk som de har oversatt cup med kopp er det 2,36 dl i 1 cup... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #4 Del Skrevet 1. juli 2011 En vanlig kopp er nærmere 2 dl, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2011 #5 Del Skrevet 2. juli 2011 Norsk oppskrift ja Kvikklunchkake 3 egg 3 kopper sukker 4 kopper mel 1 ½ kopp melk 2 ss kakao 2 ts vaniljesukker 225 gram smør 2 ts bakepulver Pisk egg og sukker. Smelt smøret. Tilsett alle ingrediensene, og bland det hele godt i en mixmaster. Stekes i en langpanne ca. ½ time ved 200°C. Glasur 100 gram smør 300 gram melis 1 ts vaniljesukker 1 ½ ss kakao Litt kaffe Smelt smøret. Bland i alle ingrediensene. Etter at kaken er avkjølt, smør på glasuren. HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2011 #6 Del Skrevet 2. juli 2011 Jeg bruker å velge et medium size krus og bruker det til alle ingrediensene i oppskriften. Det er en helt ordinær oppskrift og du kan ikke feile! Hvis du synes blandingen blir litt løs har du bare i litt mer mel;) kos deg mens du lager ei nyyydelig kake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2011 #7 Del Skrevet 2. juli 2011 i mine dl mål står det også cup i. slike gammeldagse metallmål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå