Gå til innhold

GOD erfaring med NAV - for én gangs skyld...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Finnes det andre som har gode ting å si om NAV og NAV-ansatte tro? Tror jo egentlig at bare de negative historiene kommer frem, fordi de som er fornøyde trenger ikke å snakke om det.

 

Vel, jeg er kjempefornøyd med saksbehandleren min der. Jeg har snakket med han før, og fikk innkallelse til et møte, og så at det var med han, og jeg GLEDET meg faktisk! Han er kjempesnill, utrolig engasjert i jobben sin, og er ute etter å hjelpe folk. Han deler av seg selv, og er menneskelig og herlig å snakke med. Han er IKKE ute etter å ta meg på noe, men heller høre mine tanker om situasjonen, og finne hjelpetiltak og støtte de gode idéene mine. Han skulle sjekke opp noe han var usikker på, og ringe meg opp igjen, og dette skjedde ti minutt etter at jeg var gått. Jeg kunne bare ringe han hvis jeg lurte på noe, eller trengte noen å snakke med ang. situasjonen min. Følte meg glad og lett til sinns når jeg gikk derfra. Helt sant! Det finnes gode mennesker i NAV også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig å lese om noen som har samme erfaring som meg!

 

Jeg har vært gjennom rehabilitering og attføring, og har hatt flere saksbehandlere som alle har vært hyggelige, hjelpsomme og dyktige. De, og nav, har vært mine beste støttespillere for å komme tilbake i jobb. Og nå er jeg ferdig med videreutdanning, utprøving av arbeidsevne og i jobb....hos nav!

 

Og i den jobben jeg har nå møter jeg daglig mennesker som er fornøyde, takker for god hjelp og kommer seg i gang igjen med jobb og klarer seg selv. Så jeg tror nok du har mye rett i at de gode erfaringene ikke kommer fram. Nordmenn elsker å klage, og negative overskrifter selger best. Det var en brukerundersøkelse på nav nå i våres, og da fikk vårt kontor 4,6 på en skala fra 1-6, hvor 6 var best, på hvor fornøyde folk var med nav i sin helhet. Det sier jo noe om at de fleste er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved to tilfeller faktisk:)

Har vært borti en del negative og tror store deler av de som jobber på nav her jeg bor ikke ser noen glede i jobben sin!

 

Men så har vi disse to personene da.

Den ene var veldig behjelpelig når jeg skulle søke om diverse stønader fordi jeg ble alene med mitt barn. Dette var egentlig ikke hennes felt, men han som jobbet med dette (som jeg forsåvidt ikke likte i det hele tatt) var bortreist. Denne personen var kjempe behjelpelig med alt av skjemaer og hva jeg trengte med, undersøkte om det var noe vi var usikker på også var det en gang hun ringte meg i helgen på kveldstid. Da satt hun å jobbet å så hun manglet et tall for å kunne behandle ferdig søknaden min å for at hun skulle få gjort det fortest mulig så tenkte hun at hun kunne ringe meg så hun slapp å vente på papirer også kunne jeg heller komme å levere de papirene førstkommende mandag. Noen har kommentert at det var dårlig jeg ble plaget med sånt i helgen, men jeg er glad hun ringte! Jeg var student og levde på ingenting og var avhengi av at stønadene kom i orden!

 

Også var det en annen som i sluttet av samtalen sa at han var ny i jobben og lurte på om hvordan jeg syns det var å snakke med han, om jeg syns han skulle gjort noe annerledes eller om jeg syns han kunne prøvd mer. Ble helt satt ut jeg for sånne spm hadde jeg aldri fått hos en nav ansatt. Men var veldig fornøyd! Hyggelig mann som også hadde tatt flere telefoner og sendt brev på mine vegne for å hjelpe meg. En uke senere ringte han kun for å høre om det var kommet i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bare møtt støtte og forståelse hos Nav, og jeg har vært gjennom sykemelding, rehabilitering og attføring/aap. Kunne ikke vært mer fornøyd med de menneskene jeg har møtt, og er evig takknemlig for hjelpen jeg har fått:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha møtt mest motstand der.

 

Men skal si jeg var temmelig fornøyd da hun på NAV gav meg opplysninger, som andre alenemødre her i byen ikke fikk: Jeg har rett på fars uker i permisjonen :)

 

Fikk gode nyheter i dag og med at overgangstønaden er innvilget, men måtte ut i permisjon først :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod faktisk på til syvende og sist og fikk omplassert en saksbehandler hos Nav som bare ga feilaktive opplysninger:( Det tok meg 7 måneder, men er virkelig verdt strevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk også ny saksbehandler og gikk fra helvete til himmelen. Endelig møtt på en som vet hva hun snakker om og som virkelig er til for å hjelpe og ikke stikker kjepper i hjulene.

 

Kanskje jeg er så heldig å komme meg ut i jobb igjen, etter åresvis med sykdom og en saksbehandler som bare har gitt feilaktige opplysninger, og utelatt å opplyse om mulige tiltak.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JØSSES..... Overskende og høre at noen får den servisen alle skulle hatt da.... Jeg har byttet saksbehandler på saksbehandler flere ganger og alle er like ubrukelige. Får ikke tak i vedkommende vist man ringer til de. Enten er de i et møte og skal ringe deg opp.... Hører aldri noe fra de, ellers er de sykemeldt....På langtids sykemelding vell og merke. Nå skal jeg flytte til en annen kommune og håper virkelig jeg får en saksbehandler som lytter og er mulig å få tak på når man lurer på noe. Har gått på aap siden aap ble tredd i kraft og spurt saksbehandleren min om hvor lenge man kan gå på aap før den stopper. Ingen kunne svare meg på dette annet en Ingen komentar....hmmm merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen maxtid på aap. I og med at den ytelsen også tok over for attføring og tidsbegrenset ufør, så er det en ytelse du kan få til du enten er attført og tilbake i jobb eller andre utfall er klare.

 

At du ikke får tak i saksbehandleren din på telefon er ingen overraskelse om du vet hvor mange saker hun eller han faktisk har, men når du har tatt kontakt og bedt om å bli ringt opp, så skal de gjøre det innen 48 timer ( helga teller selvfølgelig ikke). Da prøver de å ringe deg opp to ganger, og om du ikke svarer på telefonen noen av de gangene, så slettes oppgaven fra lista. De kan jo ikke prøve å ringe deg opp i all evighet!

 

Jeg har også en sterk tro på at man selv har mye påvirkningskraft i forhold til hvordan samarbeidet med nav skal være. Om man selv leser seg opp på ting, har noen planer og tanker om framtida og framgangen, har litt nøktern selvinnsikt og er hyggelig og grei, så er sjansen stor for at den man snakker med også er hyggelig. Om man dukker opp med en forventning og et språk som tilsier at dette kommer til å bli vanskelig, så er det klart at klimaet påvirkes av det.

 

Det gjelder jo uansett hvem man møter. Går man til en ekspeditør i en butikk og spør "Unnskyld, men kan du hjelpe meg litt?" så får du en annen opplevelse enn om du smeller handa i disken og skriker"Hjelp meg for f... det jobben din! Er det ikke? Hæ? Hæ?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...