Gå til innhold

Om en person trekker seg fra et utrdrikningslag kvelden før, skal vedkommende da ha igjen pengene sine?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk et avbud av en som ikke likevel kan være med på utdrikningslaget jeg arrangerer i morgen.

 

Og det er IKKE penger igjen for å betale til vedkommende, for å si det sånn. Jeg har allerede gått litt på underskudd og har ikke råd til å gå kr 900,- til på underskudd....

 

Hva er normal prosedyre når slikt som dette skjer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei såfremst det ikke er veldig akutt sykdom som f.eks sykehusinnleggelese eller noe av en alvorlig karakter. Må jo regne med og betale selv om man plutselig ikke kan delta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det, så lenge det er bestillt ulike ting. Jeg hadde en som trakk seg fra deler av dagen, da jeg var forlover. Heligvis var det en aktivitet som vi betalte per pers, så da betalte hun summen minus denne aktiviteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på arrangementet - hvis det er en spa-dag, hadde jeg betalt hennes andel av spa-oppholdet tilbake, da hun jo ikke får benyttet seg av tilbudet og hun skal jo ikke betale for oss andre. Hva i alle dager har du planlagt (så dårlig, mtp at budsjettet er røket)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha tilbakebetalt penger som det går an å tilbakebetale. Har du handlet mat og drikke, så ville jeg ikke tilbakebetalt noe av det. Men om du ikke har handlet, da ville jeg tilbakebetalt kostnadene som du har beregnet for en person.

 

Skal dere på aktiviteter hvor du kun trenger å betale for dem som møter opp, ville jeg selvfølgelig betalt tilbake hennes andel. Men dersom det er aktiviteter hvor man betaler pr påmeldt person uansett om vedkommende dukker opp eller ikke, da hadde jeg ikke betalt tilbake heller.

 

SPA som er nevnt over her, er jo gjerne noe man betaler pr person og det er en viss avbestillingsfrist. Dermed kan man ikke forvente å få noe tilbake, selv om man ikke får vært med. Men om eierene av SPAet sier at du ikke trenger å betale for de som ikke kommer, eller at de reduserer prisen noe, da skal hun selvfølgelig ha de pengene igjen.

 

Om du har gått underskudd eller ikke har ingenting med saken å gjøre. Hun skal ha tilbake det hun har betalt som du ikke har eller har hatt utgifter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! så fremst ikke det er noe alvorlig, er jo utdrikningslag en bindende avtale. Så har du sagt ja , må man betale og, så fremst det er slik at man forskuddsbetaler aktiviteter o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke man skal måtte betale tilbake med mindre man sitter igjen med overskudd når utdrikningslaget er ferdig. Man er jo normalt avhengig av en viss støtte om man skal kunne finne på noe for den som skal drikkes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...