Gå til innhold

Hans 12 år gamle datter vil ikke reise på ferie sammen med oss om hun ikke får bestemme hvor vi skal reise :(

Anbefalte innlegg

Hun vil ikke til syden ei til noe utland.

Moren mener hun skal få være med på å velge hvor vi skal reise men vi har jo allerede bestemt oss for å reise til varmere strøk. Da vi spurte i april var hun enig i reisemål og sa hun gledet seg.

Hva nå?

Lar henne bare være hjemme med moren da? Eller "presse" henne med?

Fortsetter under...

Hvorfor vil hun ikke være med da, er det trass?

Har hun akkurat begynt å menstruere og skal ha mensen akkurat når dere skal dra?

Har hun problemer med mammaen sin som gjør at hun ikke "tør" reise fra henne?

Kan jo være en million grunner til at en 12-åring ikke vil være med på ferie, tror jeg ville latt pappaen gå en tur i skogen/kjøre en tur i bilen e.l. med henne og prøvd få til en fortrolig samtale uten sinne og frustrasjon før jeg bestemte meg for hva jeg ville gjøre.

Enten blir hun med dit dere har bestemt, eller så blir hun hjemme!

Det er ikke en 12 åring som bestemmer og skal manipulere en familie!

Hadde min sønn på 13 oppført seg sånn hadde det ikke blitt ferie på han!

Og om mensen er problemet kommer hun sannsynligvis ikke til å snakke med faren om det...

Er det noe å tenke på, da? Dere tar med dere jentungen på ferien dere voksne har bestemt, basta!

Hun kan nemlig selv velge ferie når hun blir voksen :)

At hun har en mor hun kan være hos hvis hun ikke blir med, er ikke et alternativ.

Annonse

Jeg syns det er såre enkelt - enten så er hun med på turen dere har bestemt dere for, er det ikke godt nok så får hun bli hjemme! Hvem i alle dager gir en 12 åring makt til å bestemme destinasjon? Synd for henne hadde jeg sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...