Gå til innhold

Hvorfor er det slik?

Anbefalte innlegg

At om mannen har mistet følelsene for dama, da må dama bare godta det for følelsene kan man ikke gjøre noe med, mens om dama mister følelsene for mannen da er hun egoistisk om hun ikke vil prøve familieterapi for å finne tilbake gnisten.

Har googla en del om dette siste mnd, og lest at dette er det de fleste svarer på ulike forum!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143371770-hvorfor-er-det-slik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at jeg spør er at mannen har mistet følelsene for meg, og da skrev jeg et innlegg her inne om det. Fikk da som svar at slik er det, og at følelser som var vekk er vekk, eller noe i den dur.

Har googla en del på det og der leste jeg det jeg skrev på toppen.

HI

Hva er det å miste følelser for noen? Følelser for andre vil alltid veksle i styrke og intensitet, det er helt normalt at ikke alt er like givende og livgivende alltid. Jeg synes menn har like stort ansvar for forholdet som damen, men det kan virke som om en del damer tar på seg like stort ansvar for forholdet som for klesvask og barnepass. Og fratar mannen både ansvar og medbestemmelse. Ofte har jeg inntrykk av at det er han mot henne. Ikke bra.

Jeg har samme problematikk som deg, mannen har mistet følelser for meg. Men kan ikke si jeg har funnet denne holdningen der ute i mitt søk på hva jeg skal gjøre. De fleste som svarte meg på min tråd om temaet var veldig på at familieterapi var veien å gå. Nå er jeg så heldig at jeg har en som er villig til å gjøre det som et forsøk.

Nå synes jeg det selv er vanskelig å forstå at man kan plutselig bare miste følelser, og ikke arbeide med dem, særlig når en har etablert seg med familie. Derfor er alle som bare går egoister i mine øyne uansett kjønn, og det føler jeg vel egentlig de fleste vil mene.

Men en ting jeg har merka meg, er at om mannen har mistet følelsene så er det ensbetydende med at han har funnet seg en ny. Den er jo ikke akkurat like sikker hver gang. Min er ikke der, til tross for tap av følelser.

Annonse

Hva er det å miste følelser for noen? Følelser for andre vil alltid veksle i styrke og intensitet, det er helt normalt at ikke alt er like givende og livgivende alltid. Jeg synes menn har like stort ansvar for forholdet som damen, men det kan virke som om en del damer tar på seg like stort ansvar for forholdet som for klesvask og barnepass. Og fratar mannen både ansvar og medbestemmelse. Ofte har jeg inntrykk av at det er han mot henne. Ikke bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...