Gå til innhold

Min erfaring med barnevernet

Anbefalte innlegg

Jeg blir så provosert av alle som svartmaler barnevernet, de er ikke ute etter å ødelegge familier.

For flere år siden så røyka jeg hasj med jevne mellomrom, og var alene med to barn. Så ble det razzia på en fest, og politiet kontakta barnevernet. Fikk hjemmebesøk, la alle kort på bordet og sa at jeg selvsagt skulle kutte hasjen helt ut. Jeg sa at i mine øyne var det ikke verre å røyke enn å ta seg noen glass vin, men at jeg var helt ferdig med hasjen. (i dag så mener jeg IKKE at hasj er like uskyldig som alkohol, men man blir ganske hjernevasket i slike miljø :/)

Dette var det eneste hjemmebesøket jeg hadde, og dama sa at ungene var akkurat sånn som unger skal være, og samspillet mellom oss var perfekt. Det var ikke snakk om urinprøve, men jeg var på noen møter på kontoret, uten barna.Det ble hentet inn opplysninger fra skole og helsestasjon, og jeg fikk så masse skryt som mor at jeg ble helt tårevåt. BV betalte SFO for meg, skrev en "sosial" rapport som jeg brukte til å få fullfinansiert leilighet gjennom kommunalt lån og hjalp meg med problem i forhold til eksen.

Jeg ble behandlet kjempebra, og jeg er så glad for at det ble razzia den gangen!!!

Barnevernet gjør stort sett en kjempejobb, og jeg tror det de la mest vekt på var samspillet mellom ungene og meg.

Lykke til til deg som tror du er i fare for å miste jenta di om du leser dette. De har streng taushetsplikt, det er ikke alt de kan fortelle eksen din engang. Jeg syns det virker som han lyver.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143371769-min-erfaring-med-barnevernet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg og broren min ble nesten fosterhjembarn pga heksejakt av en barneversanatt... Vi hadde alt vi trengte, og bare for at min mor ikke vil dilte etter sin X-mann så skulle de ta oss fra henne. Han skulle bestemme i hennes hjem, og hvis ikke skulle hun fra barnevernet straffe min mor med å fjerne oss fra hjemmet vårt. Hun hadde til og med laget klart fosterhjem til oss.

Den hjelpen kan slå begge veier.

Vet om ei solskinns historie om ei jente som fikk velge fosterhjem, hun gikk fra å vandre ute i snøen i nattøyet, til å vokse opp i det man kan nesten kalle det perfekte hjem. Noen ganger gjør de noe utrolig bra, men for ofte ekstremt mye groteskt galt og.

BARNEVERNE PÅ DET BESTE....

http://www.dagbladet.no/2011/06/25/nyheter/overgrep/innenriks/pedofili/17066550/

En mann er i Inntrøndelag tingrett dømt til to års fengsel for en rekke tilfeller av seksuelle overgrep mot sitt eget barnebarn.

Mannen og hans samboer var en periode utnevnt til fosterforeldre for jenta, skriver Adresseavisens nettutgave. Ifølge Trønder-Avisa erkjente mannen seg skyldig etter tiltalen da rettssaken startet.

De straffbare handlingene foregikk over en periode på tre år, fra 2006 til 2010. Jenta var bare ti år da overgrepene startet.

I tillegg til fengselsstraffen må mannen betale erstatning til overgrepsofferet på 75.000 kroner.

I utgangspunktet gjorde Barnevernet noe riktig der ved å plassere barnet hos nære slektninger. Det er jeg for... men her fikk det jo fryktelige konsekvenser.

Generelt virker det ofte som Barnevernet syns det er greit når systemet eller fosterforeldrene begår overgrep, for de er langt mindre bekymret da enn hvis det er noe galt hos de ordentlige foreldrene.

Takk for det..Han sa til meg at han trodde han ikke hadde lov å si det til meg.Men at han sa det likevel,må nevnes at vi har ikke noe spesielt forhold til hverandre ,da vi har vært uenige.. Men hvorfor sku han lyge om dette??De tjener han ikke noe på,plus at jeg ville ha funnet det ut.Nei,faktisk så tror jeg på han ... Dem var vist beskymra,og lurte på om han kunne ta over henne.Dem sa at dem kom til å reagerer snart,og fjerne henne fra meg. Men at dem venta på en utredning fra minstebarnet mitt- Og når dem får den,da har dem tenkt å ta henne å plassere henne bort.. Jeg mistenker som sagt at bestemora til mine barn (mora til min eks) har sagt noe til dem.Hun hjelper meg aldri med noe,om jeg så er veldig dårlig.Jeg har Ms ,og har perioder der jeg har veldig vondt.Men får jeg sove på dagen.2 timer (mens dem er på skolen osv)så har jeg krefter og klar for å ta imot unga fra skole /barnehage.. Forstår ikke hva som er probelmet egentlig?? Gir de meg lekse hjelp så har vi da ikke noe problem lenger.Jeg innrømme selv at jeg ikke strekker til der,men ellers mener jeg at det går bra. Jeg er tross alt alene.og mener jeg klarer meg helt greit nok..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...