Gå til innhold

Chrons sykdom. Kjenner du barn som har den?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

En 10 år gammel gutt i min familie har plagdes med magen i flere år nå, stakkars gutt.

 

Nylige leverprøver og andre undersøkelser viser at han har betennelse i leveren og galleganger. Jeg er så lei meg på hans vegne fordi han har det vondt. Han skal få en kortisonkur nå straks.

 

Det har vært nevnt chrons sykdom(eller hvordan det nå skrives), men de er ikke helt sikre.

 

Er det noen som har kjennskap til barn med denne sykdommen? Hvordan arter den seg og har medisin noe effekt? Er også så redd for at den søte lille gutten skal få stort måneansikt slik som mange får når de går på kortison. Det er en slik sårbar alder han er i.

 

Hilsen gråtende tantehjerte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Ene nevøen min fikk nylig diagnosen Chrons. Han var kjempesyk og ble radmager før de fant ut hva som feilte han. Alle var selvfølgelig sjeleglad for at det var Chrons og ikke feks. kreft - men det betyr ikke at diagnosen er noe særlig hyggelig.

 

Han går på medisiner noe som gjør at han har fått en vannvittig matlyst, og ja han har fått måneansikt.

 

Men han er heldigvis ikke like plaget lenger! Selv om han har lagt på seg mye og han på en måte ikke ligner seg selv lenger - så er det jo medisinen som gjør han slik.

 

Han har det mye bedre nå enn da han var kjempesyk, kjempetynn og inn og ut av sykehuset opptil flere ganger i uka.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Så det ikke før nå. HI her forresten.

 

Må han gå på medisin resten av livet? Hva sier legene? Og har han fått til å regulere noe med typen kosthold? Det er sikkert enkelte typer mat som kan forsterke symptomene.

 

Jeg er så lei meg på vegne av tantebarnet mitt. Han er tynn som en strek og ofte blek og sliten når han har dårlige dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...