Gå til innhold

Lufter mine bekymringer. Gravid og vært til mammografi..

3 gleder

Anbefalte innlegg

Fikk spørsmålet av radiografen om jeg var gravid. Nei, svarte jeg konstant, vi har tenkt og snakket om å forsøke på nr tre, men hadde tenkt til å vente et par måneder.

Jeg har hatt mensen tre ganger siden ammeslutt. Den første kom noen dager etter ammeslutt, så gikk det 36 dager før jeg fikk andre mens og tredje mens kom aldri. Syklusene mine tidligere har vært på ca 25 - 28 dager.

Brystene mine var helt fine, en uskyldig lymfeknute hadde forårsaket stress, redsel og søvnløshet i de tre lange ukene det var fra jeg var hos legen til innkallelsen. Jeg har ikke vært i mye sengekoshumør for å si det sånn, og jeg vet med sikkerthet at vi ikk ehar hatt sex ihvertfall to uker før den 15 juni da jeg var til sjekk.

Men den 15 da jeg kunne slappe av og kjenne alle bekymringer forsvinne, ble det selvfølgelig en runde i halmen.. Da var jeg på 29 dag etter første dag i siste menstruasjon og tenkte at ja,ja, nå kommer jo mensen straks. (hadde hatt mye murringer den dagen og dagen før)

Jeg ventet tålmodig på mensen, hadde mye murringer, skikkelig oppblåst. Dag 36 kom og gikk og på dag 40 fikk jeg en ekkel sulten/kvalm følelse som jeg kjenner godt igjen fra forrige svangerskap.

Test samme dag viste et raskt og kjempetydelig pluss. Dette var 11 DPO. Jeg har vært kvalm siden 13 DPO, kastet opp og måtte gå til innkjøp av seabands i dag, helt utslått av kvalme. Dette var jeg i forrige svangerskap også og da startet kvalmen i uke 5/6..

Forrige menstruasjon var kjempekraftig og langvarig og jeg mistenker ikke at jeg var gravid da, med en sånn mensblødning.

Jeg TROR jo jeg må ha blitt gravid den 15 juni.. Kankjse EL var enda mer på bærtur med både ammeslutten fra noen mnd tilbake og alt det stresset den mammografiundersøkelsen skapte hos meg..

Er bare så redd for at jeg har vært gravid under mammografien, men jeg husker jeg svarte helt sikkert at NEI, fordi vi hadde jo ikke hatt sex! Jeg tror ikke vi har hatt sex hele mnd, fordi jeg har gått med denne kulen hele tiden og vært skikkelig utafor. Jeg vet at vi ikke hadde sex ihvertfall to uker før den 15, da jeg VET at vi hadde sex.. Og at jeg testet potitivt 11 dager etter..

Uff, hva skal dere si.. Er bare så bekymret, og ville få det ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, kjære deg og gratulerer med graviditeten OG at alt gikk så bra til mammografi =)

altså, jeg har ikke noe fasitsvar, men jeg tviler sterkt på at du trenger å bekymre deg for den ene gangen. Ja, det er tidlig og i den mest kristiske fasen, men sånn er det jo med alkohol også? Da jeg fant ut at jeg var gravid så hadde jeg hatt meg en skikkelig fyllekule (jeg drikker svært svææært sjelden, så det var jo bare typisk at jeg skulle være gravid denne gangen). Jeg var SÅ nervøs for at det hadde skadet den lille, men legen forsikret meg om at den ene gangen skulle ikke ha noe og si. Nå kan jo kanskje ikke mammo og alkohol sammenliknes, men for din egen del, så håper jeg du klarer å ikke tenke så mye på det. Uff, det ødelegger så mye av den kosen ved å gå gravid syns jeg :-/

Lykke til med graviditeten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...