Gå til innhold

VI ER MANGE som vil ha tilbake NAVNGUIDEN som den var!Greit at navn karuselen funker for noen men hvorfor ikke begge deler????

Anbefalte innlegg

Dette var det beste oppslagsverke,søkemotor for navn av alle norske på nett!! Få det tilbake vær så snill! flere bruker var jo kunn på navnguiden og navn oppslaget!!

Fortsetter under...

Ja la oss få den gamle navneguiden tilbake den var kjempe bra.

Jeg er sikkert bare kjempe dum men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal bruke karusellen jeg.

Hei alle sammen.

Først og fremst, takk for tilbakemeldingen.

Hm, jeg tror kanskje at om dere blir vant til den nye så er den faktisk bedre..

For eksempel, angående å bruke den som oppslagsverk.

Trykk på "skriv inn et navn" og skriv inn det navnet du lurer på.

Da kommer navnet opp, og du kan lese om navnet.

For eksempel om Elin:

http://navn.klikk.no/name_info.php?info1=Elin&gender1=f

I tillegg får jeg en oversikt over hvilke andre navn jeg kanskje også liker.

Hva annet synes dere var bedre med den gamle? Gi meg gjerne mer beskjed, så tar jeg det såklart videre!

Elin :)

Det er ikke noe som er bedre med den nye.Før kunne man jo få forslag til navn ved eks. gå inn på jentenavn på A..Så det som man savner mest.Å kunne se forslag ikke bare noen alternativer(det man kan gjøre mange andre steder på nett) Og forslagene til navn som kommer opp treffer aldri i vårt tilfelle.

Det var det som gjorde den gamle navnguiden så bra. At det var et enormt spekter med navn man kunne bla i og smake på : )

Annonse

Heisann.

Takk for at du sier i fra. Det er et godt poeng dette med å kunne se på forskjellige navn.

Jeg har snakket med Kari, som er produktutvikler her hos oss, og hun sier dette om navneguiden:

---

Vi har altså fått en del tilbakemeldinger om at folk liker den nye navnekarusellen, at de synes den er morsom å bruke og at navneforslagene som kommer opp er forbløffende treffsikre (det er sant).

:-)

Men også en del har gitt oss nyttige tilbakemeldinger om at de kunne ønske at de kunne gjøre spesifikke søk etter navn. Derfor jobber vi nå med å legge til en del funksjonalitet, sånn at man for eksempel kan søke etter:

- Navnets opprinnelse (ca 50 forskjellige - latinsk, norrøn, arabisk etc)

- Navn som begynner på eller slutter på bestemte bokstaver

- Navn med en viss lengde

- Navn som var populære i forskjellige tiår

- Navnedag på en gitt dato

Hvis alt går etter planen, så få vi lansert det nye søket på navneguiden i løpet av høsten.

--

Så folkens, dette ser jo veldig bra ut. Håper den blir akkurat slik dere vil ha den!

Elin :)

En av de tingene som frustrerer meg med navnekarusellen, er at når jeg skriver inn et nytt navn for deretter å trykke på det navnet for å se betydning osv, så forsvinner dette navnet fra Inspirasjonslisten. Da må jeg velge "legg til i insp...".

Dessuten syns jeg det burde vært en "skjul info"-knapp eller noe, for når en har sett på et navn, må en enten legge til navnet i lista (som det ikke er sikkert en vil), trykke seg til et annet navn, eller fortsette å ha infoen om navnet oppe mens en "jobber" videre med karusellen.

Bare et par hjertesukk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...