Gå til innhold

Vanlig med sykemelding?

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å få sykemelding under behandling?

Og evt i ukene etter ivf?

Har en veldig fysisk jobb med tunge løft og mye stress, og er redd for at det skal ødelegge for oss. Vi betaler jo til sammen 40000 for dette forsøket, og da vil jeg jo legge til rette for at ikke det er ytre faktorer som minsker sjansene.

Håper dere kan gi meg tilbakemeldinger og tanker om akkurat dette..

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143371508-vanlig-med-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette gjør du akkuratt som du føler! Ikke hør på noen andre som sier lev som vanlig. Hvis du føler at du vil ha fri, så ta deg fri!

Jeg sykemeldte meg ikke men snakket med legen min før forsøket og forhørte om tilfellet hvis jeg føler jeg vil være hjemme. Og han mente at det var ok.

Du kan jo si at du er trøtt av alle medikamentar også ;)

Det var det som slet mest på meg at jeg sov så dårlig om natta og var helt utslitt på dagstid.

Jeg tror det er en god del som sykemelder seg før og etter innsett.

Hei, tror egentlig det er veldig individuelt om en blir sykemeldt/ har behov for sykemelding eller ikke. Klinikken sykemelder ved uttak og fram til innsetting (det var beskjeden jeg fikk). Når det gjelder tiden etter innsetting må man snakke med fastlegen.

Jeg mener å huske at jeg var sykemeldt i ca ei uke etter forsøk 1 og 2, og da først og fremst pga den psykiske belastningen. Jeg jobber som lærer og sleit med å ha fokus på elever og jobb. På 3.forsøket ble jeg aktiv sykemeldt uten undervisning i 14 dager fram t.o.m testdag. Det fungerte veldig greit for meg, for da kunne jeg komme på jobb, men styre dagen min i stor grad som jeg selv ville. Hadde jeg behov for å gå litt tidligere eller komme litt seinere så gjorde jeg det.

Tror det beste er, i samråd med legen, å finne ut hva som vil fungere best for deg. For noen vil det være helt greit å jobbe fordi da får en tankene over på noe annet, mens for andre fungerer ikke det i det hele tatt.

Lykke til ihvertfall :o)

Annonse

Vi har hatt 3 forsøk. På de to første festet ikke egget seg en gang, og mensen kom da jeg skulle teste. På 3. forsøket ble det full klaff :o) Fikk forresten satt inn to egg på siste forsøket. Har ikke fått noen egg på frys, så ved søskenforsøk må vi igjennom hele prosessen på nytt.

Vi holder til ved fertilitetsklinikken i Haugesund og er veldig fornøyd med behandlingen der :o)

Så bra det gikk på tredje forsøk!

Vi hører til ved Hausken, og skal gjennom første forsøk nå.. Satser på å sette inn to egg vi også, får håpe det går i orden :)

Godt å høre historier som din... At det ikke kun avhenger av første forsøket på en måte -greit å vite at det kan gå på tredje også ;0)

Gratulerer!! Og lykke til videre.. :)

En kan fort bli litt motløs når det ikke går på første forsøk, men legen i Haugesund sa at det er 50-50% sjanse pr forsøk, men at de i Haugesund etter 3 forsøk har klart å hjelp 70%, noe som igjen hjelper med å holde motet oppe :o)

Jeg har jo bare erfaring fra det offentlige, men der er også mitt inntrykk at på 1.forsøk får en på en måte en "standardpakke" i forhold til undersøkelse og medisiner, funker ikke dette blir det litt mer individuell tilpasning på 2.forsøk, før 3.forsøk er helt skreddersydd deg.

Du må iallefall ha lykke til med første forsøk. Satser på at det lykkes da. Det er jo mange det lykkes for på første forsøk også :o)

Tusen takk for det!

Har et litt annet inntrykk av det private, vi får en individuell tilpasning med en gang -men selvfølgelig vet de mer etter det første forsøket.

Vi skal ha både ivf og icsi første gangen, muligens blodfortynnende + litt sånn. Vi er så spente på alt sammen, og kanskje litt for optimistiske.. Men legen sa mer eller mindre at det ikke var et spørsmål om vi fikk barn, men når. Da blir man optimistisk!

Ble mye skriving til deg, sånn går det når du er så hyggelig ;):):D

9 dager til oppstart spray nå!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...