Gå til innhold

En fornøyd mann:)) Flere?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har termin i disse dager, og da han kom hjem i går ettermiddag fikk jeg klar beskjed om å knipe igjen til over midnatt:))

Hehe...

Nå er han strålende fornøyd med 12 ukers pappaperm!

Leser så ofte her inne om familier som ikke vil (eller at det ikke passer for) at pappan skal være hjemme 12 uker. Så jeg lurer på om det er noen flere fornøyde vordene fedre der ute?

Dette er vårt 3. barn. Permisjonen har vært endret for hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er de ikke i stand til å si fra selv at de ønsker mer perm? Må staten bestemme det for at dere skal gi fra dere litt av det som egentlig er felles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er heldigvis voksne mennesker som selv kan fordele permisjonen ut i fra våre egne ønsker og behov, så både min mann og jeg synes i grunnen hele pappapermkvoten er unødvendig.

Alle fedre kan jo ta 12 ukers pappaperm, om man fødte før eller etter 1.juli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen menn jobber steder hvor det ikke aksepteres at de tar perm utover pappaperm. Denne kvoten handler jo ikke bare om hvorvidt en familie er i stand til å velge, men også at arbeidsgivere må forholde seg til en moderne familie. Det er mange yrkesgrupper hvor holdningen blant sjefer og kolleger er på steinaldernivå, og da kan det for enkelte være vanskelig å ta mer enn dét loven sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjefen til mannen min er svært lite fornøyd med ny ordning. Han skulle nok ønske at mannen min valgte å ikke ta ut noe permisjon i det hele tatt. Og det sa han rett ut til meg en dag jeg var innom jobben hans. De er bare fire stk som jobber der og skjønner at det blir mye på de andre når en blir borte så lenge, men sjefen har da ett år på seg til å forberede en løsning, få inn vikar eller liknende! Mannen min vil helt klart være hjemme i 12 uker, og har tilbudt seg å ha litt hjemmekontor de ukene for å avlaste de på jobben hans, men det er visst ikke bra nok for sjefen hans...

Snill mann, dum sjef!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min fikk 3 måneder av meg i tillegg til di 10 ukene han hadde i pappaperm. Strålende fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...