Gå til innhold

Å la seg forfalle etter å ha fått barn / blitt mamma

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare synes det er komisk når du skriver om forfall og nevner;

Jeg selv er opptatt av å fortsatt ta meg godt ut etter mine 3, og bruker både tid og penger på at kroppen og jeg skal se bra ut og at jeg skal føle meg vel i mange år fremover!

Lett å trekke konklusjoner ut i fra det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper virkelig ikke du hi er eller blir forskolelærer for mine barn.

Noe mer trangsynt skal du lete lenge etter.

(se i alle innleggende dine)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette siste innlegget ditt viser med all tydelighet hvorfor folk reagerer på deg. Du er selvgod og nedlatende, svært lite tiltrekkende egenskaper til opplysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det som står Lille-Pernille, bilen står parkert i kø, med håndbrekket på. Sitter du og stirrer rett frem med hendene ti og to på rattet klar til å kjøre, eller lar du blikket vandre? Er farlig å bytte radiokanal eller cd når bilen står parkert også... uuuhhhhh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på langt vei enig med deg Hi, selv om det må være lov å løpe i butikken "ustelt på en dårlig dag".. Men jeg tror at folk som lar seg forfalle etter å fått barn sannsynligvis hadde latt seg forfalle etterhvert uansett..

Jeg ønsker også å ta vare på kropp, ikke bare for å se bra ut, men for å ha en sunn kropp!! I tillegg liker jeg å se ok ut hva gjelder klær og sminke, man trenger ikke å dolle seg eller å dykke ned i sminkeskrinet med full krigsmaling for å se fresh ut, alt kommer ann på individet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er fullstendig enig med deg, HI. De som tar dette som at du mener de bør dolle seg opp etter alle kunstens regler og stå timesvis foran speilet på morran, får bare gjøre det, de har tydeligvis ikke skjønt greia.

Jeg synes det er ufattelig at man skal forvente at partneren (og dette går begge veier) skal holde ut med at man ikke gidder å ta vare på seg selv. Dette handler ikke så mye om vekt, men at man ikke har barbert leggene på tre måneder, går i joggis hele dagen, har crocs som fast fottøy når man går ut, osv, osv. Hvordan i all verden skal man beholde gløden - og ikke minst gleden - i et forhold når man ikke engang gidder å bry seg med hvordan man ser ut for den andre?

Jeg er alenemor til to små og er i full jobb og jeg klarer jaggu å dusje, kle meg greit og få på meg litt sminke på morran før jeg drar og det setter kjæresten min pris på. Er ikke snakk om noe store greier, men å se ok ut når man går ut døra. Det kan alle klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fire barn under fem år, har aldri opplevd at jeg ikke har tid til å ta på meg pene klær, sminke meg og fikse håret. At man ikke har tid er en dårlig unskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjell på å la blikket vandre og på å sminke seg.

Jeg liker å fokusere på veien når jeg er i bil. At du liker å fokusere på ansiktet ditt får være din greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry anno 14:45 - trodde den var til meg.

Er vant til å få "ingen liker deg" meldinger når jeg skriver under med nick....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall mødre som lar seg forfalle er vel ganke likt med mannfolk som lar seg forfalle etter de ble fedre. Kanskje ikke like mange av dem på kjøpesenteret, men det er da faen meg nok kvapsete menn med slitte T-skjorter med ketchupflekker på, med magen hengende over buksen og med sneipen i kjeften som fiser rundt i dette landet. Skjønner godt at noen kvinner ser på andre menn i enkelte situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er hvetfall slankere, vakrere og mer velstelt nå enn før jeg fikk barn! Fordi jeg har blitt litt eldre fikser jeg meg bittelitt mer enn før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kommer hit og forteller meg hva som passer til min figur, og betaler for nye klær til meg, så kan jeg gjerne se mer ordentlig ut jeg!

Det er ikke alltid det er bare tid og ork det går i... For min del så har jeg ikke råd til nye klær eller å bruke penger på utseendet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget til HI var vel ikke at man skulle prøve å bli glamour modeller, men at man kan stelle seg. Noe jeg er helt enig i. Jeg sminker og pynter meg ikke absolutt hver dag, men prøver å se velstelt ut fordet. OG det tar ikke så lang tid. Ta en dusj før du legger deg, så er det faktisk bare å ta på seg hele og rene klær, vaske ansiktet, legge en helt enkel make-up (eller ikke) og gre håret på plass. Man trenger max 10 mmin om morgenen på det :)

Og sånt som å trimme og holde seg i form for å slippe å få unødvendige plager med kroppen før tida, hjelper jo på alt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker i snitt mindre tid på badet nå som jeg har snart 3 unger, sjeldnere hårkurer og ansiktsmasker. Men jeg er nok like forfengelig som før og liker å stelle meg før jeg går ut døra, om det omså er en liten tur på butikken. Sminker meg hver dag og går jevnlig til frisøren. Men har jeg bestemt meg for en hjemmedag, til husvask etc, ja da er det ikke mye som minner om glamour:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, men som alltid finnes det ytterligheter. Jeg synes nesten det er like fjernt å ha fjeset fullt av brunkrem og ny krøllet hår, kledd i kritthvit kjole med høye hæler, som å se ut som en joggebuksesluske.

For min del ble jeg mer forfengelig etter å ha fått barn - ser jo alltid så sinnsykt trøtt ut.Synes også det er rart hvordan folk forfaller når de får barn. Det handler ikke om tid, jeg bruker ikke mye tid på meg selv, men jeg har selvsagt tid til å sette opp håret, og stelle meg. Det tar vel like lang tid å ta på en joggebukse som en dongeribukse? Jeg ville heller ikke likt om mannen min labbet rundt i sjaskete joggebukser og ketsjup på skjorta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mange som tenker at jeg lar meg forfalle hvis de ikke kjenner meg. Men har jeg en sløve dag med litt stor jogge bukse og hette genser så går jeg kledd sånn hvis det viser seg at jeg trenger noe småttri på butikken. For ja jeg har faktisk noen sånne dager hvis det har vært en hard natt ol. Det burde faktisk være lov. Det betyr jo ikke at jeg ikke har vett på å stelle meg hvis jeg skal på shopping senter, ha besøk eller dra på besøk osv. En annen ting er at de 2 første måneden var store joggebukser alt jeg klarte å gå med pga vanlig bukser gnagde i ks såret. Har og hatt lite klær som sitter fint på kroppen en periode fordi jeg ikke gadd å kjøpe for mye klær i størrelse elefant når jeg likevel skulle ned i vekt.

Utrolig irriterende å bli dømt nedenom og hjem bare fordi noen som ikke kjenner meg treffer meg utenfor døra på en sløve dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg som dette hi, får jeg helt fnatt av. Jeg steller meg selv om jeg har fått barn. Ikke like mye som før, det har jeg ikke tid til. Men jeg sminker meg hver dag og prøver å kle meg ok. Kroppen er ikke som før og det plager meg.

Uansett, jeg kan bare ikke fatte og begripe at noen mennesker virkelig går rundt og studerer andre og vurderer om de ser bra nokk ut. Med hånden på hjerte har jeg aldri tenkt over om småbarnsforeldre ser verre ut enn andre og om så skulle være så ville det på ingen måte plaget meg. Folk må få se ut akkurat som de vil for meg.

At du gidder å bruke energi på dette hi. Om naboen går i joggebukser eller kollegaen ikke bruker sminke så er vel din dag den samme??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte aldri sminke før jeg fikk barn, og bruker det heller ikke etter jeg fikk barn.

Etter å ha fått 5 barn har jeg fått 20 kg for mye på kroppen. Det er ikke lett å finne klær som passer, og jeg HATER shopping, og har heller ikke råd til dyre klær -for pene klær til rund kropp koster litt mer!

Men lav selvtillit har jeg ikke og god mor er jeg :)

De vokser opp med en mor som heller bruker pengene sine på mat og klær til sine barn enn å kjøpe klær og sminke til seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...