Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #1 Del Skrevet 1. juli 2011 Hvorfor tillater folk seg å forfalle så til de grader når de har blitt mamma? Er selv mamma til 3, og vet alt om hvor travelt det er.. Men over til saken: Var på et kjøpesenter og på butikk i går, og blir mildt sagt sjokkerte over hvor ille enkelte ser ut, udusja og fett hår, alt for store joggeklær, gjerne for stor bukse og for liten topp der magen henger ut.. Ikke rart mange menn føler behovet for å se på andre damer i ENKETE situasjoner!! Hvorfor ikke bruke 15 min på å se bra ut? dusje, sminke seg og ikke minst - finn dere klær som passer til figuren, så mye fine klær det er der ute, er det klær som passer til hver en kropp, enten den er for stor eller for liten! Og er du minst, er du misfornøyd med hvordan kroppen din er, gjør noe med det !! Jeg selv er opptatt av å fortsatt ta meg godt ut etter mine 3, og bruker både tid og penger på at kroppen og jeg skal se bra ut og at jeg skal føle meg vel i mange år fremover! Her er det ikke snakk om hysteri, men sunn fornuft, jeg hadde ikke tillatt min bedre halvdel og forfalle heller, man må prøve å være den man var når man ble forelsket mener nå jeg da, selv om det å eldes er ok, men det kan gjøres med stil det og!! Dagens sukk fra meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #2 Del Skrevet 1. juli 2011 Det er mange som bruker mammarollen som en unnskyldning for å ikke ta vare på utseendet sitt lenger. Dessverre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #3 Del Skrevet 1. juli 2011 Er helt enig med deg. Har selv fire barn, hvorav minste på snart 2 år fortsatt er våken mange hver natt, og jeg jobber fulltid, så vet alt om å være trøtt og sliten. Likevel synes jeg det er en dårlig unnskyldning for å la seg selv forfalle. Når man har barn har man et ansvar for dem, som å være et godt forbilde i forhold til hygiene, kle seg rett til rett anledning og holde seg i god nok form til å ikke utsette seg for livstilssykdommer. Det tar virkelig ikke mange minuttene å ta en dusj, børste håret og ta på noen klær som ser grei ut. Når jeg klarer det som er alene med fire små om morgningene, så burde hvem som helst klare det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #4 Del Skrevet 1. juli 2011 Ikke alle som prioriterer utseendet. De som før de fikk barn var forfengelige og opptatt av å dolle seg (overflatiske og selvopptatte til dels) er det etter alt å dømme som mamma også vil jeg tippe. Hvem har tid til timer foran spegelen når ungene skriker og holder på å rive ned huset?? Og det med at mannen skal se på andre damer gidder jeg ikke komentere engang. Hvorfor skal en dame defineres av sitt utseende?? Personlig er jeg slank og velstelt altså, klarer nå ikke bli feit med små barn løpende rundt. Men bruker ikke all verdens tid og ressurser på utseendet mitt, det anser jeg som overflatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #5 Del Skrevet 1. juli 2011 Å det bryr deg for det at??Jeg steller meg helt enkelt (SÅ STYGT MED EN OVERSMINKET MALESKRIN SOM JEG SER OVERALT...) og går i ok klær.Kanskje innom butikken en gang eller to i joggebukse(men en ok joggebukse/turbukse og ikke noe mage som henger og slenger utenfor toppen.) for det at vi var ute å lekte og gikk tur og gikk innom butikken på veien..Hva tenkte du om meg da?MYE du ikke vet om andre! Jeg er SYK (på mange måter uten å gå inn i detaljer) Og hverdagene er ikke alltid like enkle,og ihvertfall ikke med flere små i tilegg. Du har vel masse tid for deg selv du hi og en hjelpsom mann??Sender vel barnet i barnehage når det er max 1år..Verpe unger for å komme seg ut igjen med engang.-ja for ett forbilde.. Blir forbanna når **** som du ikke kan tenke lenger enn din egen nese.. En dag er det kanskje du som går sånn.... Uansett hva folk gjør eller ikke gjør,så er fanen meg alt gale.Dere i BIM verden har ikke mer å ta dere til enn å legge dere opp i hvordan alle andre ser ut eller hva de gjør eller ikke gjør.. Og nei jeg er verken feit eller fæl.Men naturlig fin,og mannen liker det best uten sminke.Og det er vel ikke deg vi skal glede eller vise oss for??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #6 Del Skrevet 1. juli 2011 Men man trenger da ikke stå i flere timer foran speilet for det? På morgenen her er det bare kaos når hele hurven skal ut av huset kl 7. Jeg planter barna foran tv'en med frokosten mens jeg dusjer, kler meg og legger "grunnsminken" (tar 5 minutter). Så kler jeg på barna og så drar vi. Alle som har kjørt til Oslo i morgenrushet vet at køen står DØNN i flere km. Så da spiser jeg matpakka i bilen og fresher opp resten av sminken mens jeg venter. jeg har lært meg en ting i løpet av livet, og det er at det tar like lang tid å dra på seg en jeans eller tights som det gjør å dra på seg en joggebukse. INGEN har så dårlig tid at de ikke kan ta seg et minutt til å ta på en annen bukse enn joggis når man skal ut døra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #7 Del Skrevet 1. juli 2011 1410 her . Og hva vet du om noen hadde dårlig tid med å komme seg ut?? Eller om de er syke på noen måte,og prøver å holde seg sammen for å ta vare på de små.Bedre å se fæl ut og være en god mamma enn å se sminket og bra ut og være en fæl mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #8 Del Skrevet 1. juli 2011 Det verste som erå sminke seg NÅR du kjører.Hjelpes..tenk på andre.Selv om det er kø.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #9 Del Skrevet 1. juli 2011 Helt enig med HI her. Har 5 barn, og litt sminke og ok klær er et must her iallfall. Føler jeg er en god mor selv om jeg bruker 5 minutt på meg selv om morgenen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #10 Del Skrevet 1. juli 2011 Hi her ! Her var det ikke snakk om på timevis foran speilet, jagget etter å må ha den perfekte kropp eller noe i den duren, om du leser HI så kansje du dser hva det står, her handler det om mammaer som tydeligvis gir blaffen.. Og her er jeg selv ingen overflatisk person, men det går da vel an å være opptatt av ta seg bra ut fordi? Jeg er jo selv på tur med mine egne barn, men jeg kan se bra ut i turklær og jeg da, eller årøver i hvertfall. Jeg er selv førskolelærer og spyr ikke utav meg unger på morro da, jeg vet meget godt hvilket ansvar det er, hvorfor lirer du utav deg slik dritt? Og ja er selv alene med mine unger på 11,7 og 5, hvor den minste er hjemme med meg ogikke i barnehagen, fordi jeg selv omskolerer meg fordi min kropp ikke tålte belastningen en barnehagejobb medfører! HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #11 Del Skrevet 1. juli 2011 Personlig synes jeg selv jeg ser bra ut, men jeg er helt uinteresert i mote, missliker sterkt sminke og ser på damer med forseggjort sminke, vellfrisert hår og nøye utvalgte, moderne klær som overfladiske og uinteressante. Den som forsøker å fortsette å se ut som om man er 20 resten av livet er dømt til å tape og ser etter min mening patetske ut. Som du forstår er det noen som tenker like neggativt om deg som du tenker om oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #12 Del Skrevet 1. juli 2011 Man kan ikke være begge deler med andre ord? Anser meg som en god mamma jeg fordi om jeg er opptatt av utsendet, er førskolelærer, så anser meg veldig kompetent faktisk! HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #13 Del Skrevet 1. juli 2011 Her handlet det ikke om å se 20 ut resten av livet, men om å ta vare på seg selv tiltross for barn osv.. Det går an å eldes med stil, er forskjell på det, og å prøve å være 20 resten av livet!! HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #14 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg har venninner som er gravide som bruker den unskyldningen. Og de er førstegangs... Det tar like lang tid og ta på seg rene klær som slubbert kler. Sminken bruker jeg ikke selv, men skal ikke se ut som jeg har campet i grøften i flere dager sel om jeg er sliten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #15 Del Skrevet 1. juli 2011 5 min eller ei,noen ganger har du ikke 5min om alt går galt når du er på vei ut døren.Kunne skrevet mye,men det gidd jeg ikke.Popenger er at du ikke skal bry deg om hvorfor andre gjør ditt eller datt,og er du i tilegg forskolelærer så burde du visst bedre.Du mobber på en måte no.Prøver å alltid se ok ut,men den ene dagen i året jeg ikke gjør det så treffer jeg vel deg,hva tenker du da om meg? 1410 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #16 Del Skrevet 1. juli 2011 I hvilken planet er det påbudt å pynte seg? Jeg liker å ta vare på meg selv, men ikke alle har den interessen. So what? Det er ikke andres sak uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #17 Del Skrevet 1. juli 2011 Ta deg sammen, 14:10! Det var da fælt til sint innlegg? Klart mannen din elsker deg sånn du er, ellers hadde han ikke giddi å være sammen med deg. Men med hånda på hjertet, tror du ikke han hadde likt om du sminket deg litt INNIMELLOM?? Jeg har selv vært syk og depremert, og det er ikke alltid man orker å sminke seg. Men å ta en DUSJ før man går ut døra, det bør man få til. Uansett sinnsstemning. Det jeg tror HI prøver å si er at det tar faktisk ikke så lang tid å ta på seg en vanlig bukse og ikke "dasse" rundt i joggebuksa på kjøpesenteret en lørdag formiddag f.eks, eller så kan man stå opp noen minutter tidligere, ta seg en dusj og hive på litt maskara og en lip-gloss. Er ikke mer som skal til. Og om man har vært i skog og mark og stikker innom matbutikken på vei hjem, jeg TVILER på at det er disse HI sikter til. Jeg har slitt med angst og depresjoner i mange år, var alene hver morgen med 3 barn som skulle på skole/ i barnehage (mannen dro hjemmefra 05.45) + at jeg skulle på jobb. Vi måtte være ute av døra kl 7 hver morgen. men allikevel rakk jeg å sminke meg litt. Jeg går i uniform på jobben så alt måtte være ferdigstrøket kvelden før. Mannen jobbet lange dager og jeg var alene fra morgen til kveld, i tillegg til å slite med depresjonen min, så jeg vet mye om det å være syk og sliten. Men samtidig hadde jeg 3 barn å ta meg av, og for deres skyld syns jeg det var viktig at jeg ihvertfall kom meg ut av pysjen før de kom hjem på ettermiddagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille-Pernille Skrevet 1. juli 2011 #18 Del Skrevet 1. juli 2011 Åh, herre.... Jeg er glad jeg har såpass selvtillit og vet at jeg ser fresh ut. Jeg sminker meg sjeldent før jobb og tar på meg joggebukse akkurat når det passer meg! I tillegg fokuserer jeg på veien når jeg er i bil. Ikke på min egen usikkerhet og behovet for sminke.... Og hva du gjør for å føle deg vel HI skal vel ikke brukes som referanse for alle andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #19 Del Skrevet 1. juli 2011 Er det farlig å ta på leppestift når bilen står med håndbrekket på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #20 Del Skrevet 1. juli 2011 Har ikke forfalt og har heller ikke tenkt å gjøre det. Dere som aldri har sletet med en haug ting og i tilegg hjemmeværende med flere barn,lite hjelp fra mann(bare mer arbeid..) kan ikke akkurat fortelle hvordan andre skal oppføre seg eller kle seg og sminke seg,dere har aldri vært der og vet aldri hvordan det kan være. Må si at de som er over"pimpet" i fjes og klesstil på tur uasnett hvir de er,hjelpes.Reiser på ferie sminket i syden hverdag da eller?Jeg vil gjerne ha farge,eller forfaller jeg da? bryr meg lite om hva andre mener,men prøver å holde meg "fresh" og har ikke noe problem med gutta for å si det sånn. Og visst du tror at det gjør deg kompetent å være forskolelærer og at du da automatisk er flink og best osv.da tar du feil:finnes MANGE ukompetente av de.Men det gjør det jo av alt.Og de som slenger med leppa og forteller at alle må stelle seg og holde seg i form og kle seg fint på tur eller uansett hva du gjør,virker ikke helt frisk.Sorry,men kan ikke helt forstå hvorfor det i det hel opptar deg på noen måte hvordan andre ser ut?Og det kan ligge mer bak allr ting enn du vet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #21 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg trives best med sminke og ok klær. Men jeg respekterer at andre ikke har samme behovet som meg, og jeg beundrer de som ikke stresser med dette, men som har selvtillit nok til å gå slik de føler for. Jeg skulle ønske jeg hadde god selvtillit med bare å være meg selv, og at jeg slapp å hele tiden stæsje meg opp for å føle meg god nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #22 Del Skrevet 1. juli 2011 Oida, så sint 14:10........Er som deg, går innom butikken i joggebukser, men føler meg ikke alltid vel:-( Jeg er ikke opptatt av å sminke meg, men synes det er greit å bruke litt tid på å stelle seg før man går på jobb eller annet. Trenger ikke se ut som en dass fordi om man av og til føler seg som en, he he:-) Har jo litt å gjøre med hvilke signaler man gir barna sine også på dette området. Man vil jo gjerne kle dem i ok tøy, og lære dem vanlig hygiene. Er absolutt ikke noen dolle, men er faktisk litt enig med HI her. Ser mye rart gitt....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #23 Del Skrevet 1. juli 2011 Men kjære meg da, hvor i Hi står det at det jeg gjør er en mal for alle andre?? Poenget mitt var : Jeg forstår ikke hvorfor folk tillater seg å forfalle helt.. Og det er vel hverken dikriminerende eller mobbende på noe vis, er vel lov å ha en mening om det fordi om man er førskolelærer?? Og ja er vel fullstendig klar over at jeg ikke er alle menns drømmedame heller, er ikke det dette innlegget handlet om. Men fint å se at jeg traff en streng i enkelte da, at den traff spikeren på hodet i enkeltes tilfeller, er lov å skjerpe seg vettu HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #24 Del Skrevet 1. juli 2011 1434 er 1410. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #25 Del Skrevet 1. juli 2011 Helt enig med deg HI. Fatter ikke hvorfor folk hisser seg sann opp over dette for. uansett hvilken situasjon man er i går det fint ann å ta seg godt ut på et vis. Man slepper å bruke evigheter for å se pen ut og det handler heller ikke om å strekke seg etter å være en 20 åring. Mange eldre damer ordner seg de, uten å prøve å se yngre ut og uten å være overdollede eller overfladiske. Det er ingen her som mener at folk skal se ut som supermodeller, men når jeg ser damer som ser ut som de kommer rett fra gaten med fett hår og gammel sminke på kinnene da tenker jeg mitt om de... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå