Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #1 Del Skrevet 1. juli 2011 Nå har det seg slik at jeg er blitt gravid med nr 3. Samboeren min ville at jeg skulle ta abort. Vurderte det i samråd med lege,men klarte det virkelig ikke. Legen anbefalte heller ikke å ta abort når jeg virkelig ikke ville/klarte ( har lagt ut et innlegg angående dette før) Med det sagt så ville jeg ikke ha 3.mann. Det er enda veldig tidlig i svangerskapet så det kan enda "gå galt", men det samboeren min har sagt så mye stygt til meg. "at det er min feil", "at jeg ødelegger hans fremtid"...Alt handler bare om han. Skjønner godt at han ikke vil dette,men han orker ikke ta innover seg at det er vanskelig for meg også. Mange ganger tenker jeg at jeg ikke vet om jeg klarer å være sammen med han lengre. Vi har siden jeg fant ut at jeg var gravid nesten ikke snakket sammen, og når vi gjør det bare roper han og skriker som en gal om alt som er min skyld. Jeg prøver å si at vi har delt skyld i situasjonen (noe jeg virkelig mener er riktig).. Og når vi ikke snakker sammen er han irritert og roper til de to minste. Det er helt fælt! Uansett hvilken vei det går så kjennes det ut som forholdet ikke går. Han har sviktet meg så mange ganger tidligere og synes han gjør det nå også. Han er ikke åpen for å prate om det. Skjønner han er frustrert, det er jeg også,men jeg klarer likevel ikke ta abort. For meg føles det som han ber meg ta livet av mitt eget barn og jeg klarer det bare ikke. Det som er saken er at jeg ikke vet om det er hormoner eller om jeg virkelig mener det, men jeg vil virkelig ikke bo sammen med han eller sove i samme seng. Han lurte på om vi skulle ha "sintsex" som han kaller det,men jeg spyr med tanken! For jeg vet at han bare får seg også drar han å gjør sitt. Blir ikke i noe bedre humør av den grunn og jeg føler meg bare brukt. Vet også at det skal holde hardt å bli alene mamma til 3 styk... Det er ikke enkelt å være aleneforeldre. Men veier det opp for dette? Måtte bare få ut frustrasjon..Er så lei meg. Prøvde nettopp å snakke med han og det endte med at han bare stakk ut døra... Hi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #2 Del Skrevet 1. juli 2011 Det "høres" ut som at du allerede har tatt valget. Les gjennom innlegget ditt en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #3 Del Skrevet 1. juli 2011 Om du ikke ønsker å ta abort så tar du ikke abort. At samboeren din kommer drassende med sutring og "du ødelegger livetmitt"-visa må du forsøke å overhøre. DU ødelegger ingenting og om du ikke er en amøbe som klarer å formere deg på egenhånd så har han vært med på å lage dette barnet og er like mye ansvarlig som du er. Det er du som skal kunne leve med valget du tar og om du er usikker eller ikke vil ta abort så må du lytte til deg selv, stole på det du mener er rett og gjøre det du mener er riktig. Ja, det kan sikkert bli tøft å kanskje skulle bli alene med 3. Men jeg ville heller vært alene med 3 enn å være sammen med en slik mann. Jeg skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre, men inntrykket mitt etter å ha lest ditt innlegg er at om du tar abort så vil du få det tøft etterpå, du vil bli bitter på din mann (som "tvang" deg) og samlivet mellom dere vil aldri bli det samme igjen. Mulig jeg tar feil, men jeg tror ikke det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #4 Del Skrevet 1. juli 2011 Enig 13.13, er dette virkelig noe du ønsker å utsette deg for? han høres jo ut som en egoistisk idiot. en ting er når man får 1 mann, at man er litt usikker på om man er klar for det osv, men har man 2 fra før av og dette går fint så må man ta det som det kommer om man uheldigvis blir gravid med nr 3. Dere kommer til å elske den lille når den kommer HI! jeg er selv gravid med nr 3. ikke planlagt og det ble litt "krise" da vi fant det ut, men nå har vi bli vant med tanken på en baby og gleder oss. vi var da jammen to om å få til denne ungen! bare fordi det er kvinnnen som bærer fram barnet er hun ikke alene om skylden på å få den inni der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #5 Del Skrevet 1. juli 2011 Gi han et valg, aksepter at du er gravid og gå videre og skjerpe seg drastisk. Eller så tar du med ungene og går på dagen. Det går utover de to du har nå hvordan ting er, og kanskje det har vært litt lurt og tatt seg en pause fra hjemmet og reist bort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå