Endelig28 Skrevet 1. juli 2011 #1 Skrevet 1. juli 2011 Hei. Jeg ønsker ikke å amme lengre. Det er ikke pga at jeg ikke kan eller har problemer med å få nok melk, men pga at jeg ikke koser meg med det. Jeg synes det er ett slit. Jeg er en person som ikke klarer å bare slenge frem puppen når jeg er ute blant folk. Skal jeg amme offentlig må jeg dekke meg til med ett sjal eller gjemme meg bort. Hun har fått 120ml MME ekstra hver kveld fra hun var ca 1,5 mnd pga at jeg har lite melk på kvelden.Så hun tar flaske. Vi vil også i gang med forsøk igjen så fort som mulig. (Prøverør) Men sykehuset sier at jeg må ha vært ammefri i 3 mnd før evnt. et nytt forsøk. Jeg fikk tilbake regelmessig mens når lillegull var 2 mnd. Ps: lillegull er 5mnd og 1 uke gammel. noen råd for å klare å slutte? Eller for å klare å holde ut til hun blir 6 mnd?
EgG Skrevet 1. juli 2011 #2 Skrevet 1. juli 2011 Hvis du ønsker å slutte, så er det bare å la vær å tilby barnet puppen! Det er helt og holdent ditt valg. Sørg bare for å "lette trykket" når du kjenner spreng, men ikke ta ut mer enn absolutt nødvendig. Når det er sakt så er det lettere med pupp enn flaske da. Selvfølgelig har man større frihet med flaske, men så må man ta med div utstyr over alt og man må koke flasker og det er mer tungvindt på natten. Men ditt valg. Bare vær trygg på det valget du tar. Hilsen flaskemor
pytten Skrevet 1. juli 2011 #3 Skrevet 1. juli 2011 Melkemengden regulerer seg vanligvis ganske raskt, så du kan rett og slett bare amme sjeldnere eller slutte helt. Sørg for å unngå brystbetennelse ved å pumpe ut hvis du kjenner klumper i brystene Du kan også bruke en stram topp, det skal visstnok redusere melkemengden. Hvis du blir veldig plaget av spreng og mengden ikke regulerer seg av seg selv kan du få melkestopptabletter hos legen... tror det er endel bivirkninger av disse, så les litt om det først evt. Du spør om råd for å klare å holde ut med ammingen til datteren din er 6mnd, altså tre uker til.... Du klarer helt sikkert å holde ut de siste tre ukene hvis du vil. Det er vel bare å fortsette som du har gjort? men hvorfor er det så viktig å holde ut akkurat til hun er 6mnd? Lykke til med nytt forsøk når dere kommer så langt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå