Gå til innhold

Sykepenger rett etter permisjon?? Noen som vet regler?

Anbefalte innlegg

Min permisjon er snart slutt, og jeg kommer til å gå rett over i sykemelding en periode. Har jeg da rett på sykepenger? Jeg er ikke ansatt noe sted (har vært vikar, i vikariet frem til permisjon, men har ikke kontrakt nå), får jeg sykeenger? Ellers blir det jo stusselig økonomisk..

Fortsetter under...

Hei

Det kan hende du har krav på sykepenger, men tror egentlig ikke det så lenge du ikke har hatt noen ansettelsesforhold under permisjonen(altså hatt permisjon fra et arbeid) Tror du må ha vært i arbeid i min. 6 mnd ut i svangerskapet, og være ansatt hos noen før permisjonen i min 6 mnd for å få sykepenger.Men anbefale deg å ta kontakt med Nav ganske kjapt, for de kan hjelpe deg. Nå vet ikke jeg hvorfor du går rett i sykemelding, men for meg som har vært på AAP(arbeidsavklaringspenger) før permisjonen, skulle egentlig gå over på dagpenger trodde jeg, men hadde ikke krav på det siden jeg ikke har hatt arbeid "normalt" før permisjonen. Så det ble til at de gir meg 3 mnd AAP i en jobb-søker -fase. Så får jeg ikke jobb inntil de er gått, blir det 0 i inntekter. Så anbefale deg på det sterkest å finne det ut kjapt hos nav. Kan slite på deg om du ska gå rundt å bekymre deg for om du ikke har økonomi.

Du kan også lete på Nav.no, pleie stå ganske bra info dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...