Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Vi fikk en etterlengtet jente for 6 mnd siden, ved hjelp av IVF ved første forsøk. Vi var utrolig heldige, og regnet nesten ikke med å lykkes allerede ved første forsøk. Svangerskapet gikk veldig lett, uten noen form for kvalme, bivirkninger eller noe. Nesten som jeg savnet det, for det eneste jeg fikk var magen :) Men, det jeg egentlig lure på, vi har nå diskutert å få barn nr 2 på samme måte, dette på grunn av alderen min, så må me nesten begynne nå. Er det noen der ute som har vært gjennom IVF som kan forklare hva man må gjennom i forhold til 1.gang. Jeg har fryst ned egg, så jeg håpet å slippe sprøytene. Og evnt hvor lang tid vil det ta før man setter inn? Er det sånn at siden vi har fryst ned egg, så er det bare mannen som utføre sitt? Mensen er blitt regelmessig, og ammingen har jeg sluttet med... Noen som kan fortelle litt ? Takker på forhånd.

Fortsetter under...

Hei! Eggene dine er såkalte preembryo, og er altså allerede befruktet. Mannen din trenger ikke gjøre annet enn å skrive under på et samtykkeskjema for opptining av egg. Jeg vet ikke helt hvordan andre klinikker gjør det, men i regi av St. Olavs har jeg først avtalt med dem at jeg skulle ha forsøk, så tatt Progynova (ser ut som p-piller) fra menstruasjons 1. dag. Deretter går man til ultralyd og ser om endometriet (livmorslimhinna) er blitt tykk nok (over 6 mm bred). Er den tykk nok, starter man med kapsler som føres inn i skjeden (Utrogestan, Progestan eller Lutinus). Det skal brukes til sv.uke 10 hvis du blir gravid, i tillegg til Progynova.

Det jeg har beskrevet nå er fryseforsøk i substituert syklus. Noen har i naturlig syklus, men det vet jeg dessverre ingenting om. Håper du ble litt klokere!

Hei IVFsnuppa mi er straks 6 mnd. og jeg er 6 uker på vei med fryseegg fra forrige forsøk. Jeg fikk beskjed om at man måtte være ferdig med å amme (helst 3 mnd. siden) og fått tilbake mens. Jeg måtte uansett gi opp amming tidlig pga av gjentakende brystbetennelser så da bestemte vi oss for å prøve de to eggene vi hadde på frys.

Da blir det enten naturlig eller i styrt syklus, jeg hadde styrt syklus og gå derfor på medisiner som Bebés'ilvousplâit over her beskriver:)

Lykke til!!!

• 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...