Gå til innhold

Svigermor fra helvete?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/a/17139286/

(vet ikke om dette har vært oppe før)

Mener dere at dette er svigermor fra Helvete? Jeg er enig i mange av de tingene hun sier.

Jeg synes ikke at det en en ok måte å gå frem til svigerdatteren på, men det er jo totalt respektløst av henne å sende denne rundt. Svigermoren kunne holdt seg fra å si at hun er uønsket og at hun synes synd på sønnen som har forelsket seg i henne.

Men, jeg erenig i noen ting, som:

- "Når du er gjest i en annen persons hus, sier du ikke hva du vil og ikke vil spise"- Dette forventer jeg vertfall av meg selv når jeg er gjest!

- "Du starter ikke (å spise) før alle andre. "

-"Når du er gjest i et annet hjem blir du ikke liggende lenge i sengen når resten av husstanden står tidlig opp, du faller inn i husets normer. "- Dette er det verste jeg vet når vi har overnattingsgjester.

- "Du må absolutt aldri fornærme familien du er i ferd med å bli en del av og definitivt ikke foran andre." - Helt enig. Det er også veldig fornærmende at denne mailen har blitt sendt rundt til andre!!

-"Din kommende svigerinne har de mest utsøkte manerer. Du hadde vært tjent med å følge hennes eksempel."- Enig. Hvis man besøker en annen "klasse" enn en er vokst opp i, så ser en og lærer av de andre! Det er andre spilleregler, og de burde hun sette seg inn i.

-"Det er tragisk at du har diabetes. Likevel, du er ikke den eneste unge personen i verden som har diabetes. Du trenger ikke å underholde alle med detaljene om tilstanden din eller bruke den som en unnskyldning til å dra oppmerksomhet mot deg selv." - Enig.Ingenting er verre enn mennesker somerfor oppslukt i seg selv og sin sykdom.

"Jeg har forstått det slik at foreldrene dine ikke er i stand til å bidra noe særlig til kostnadene til bryllupet (...)

Hvis dette er tilfellet, ville det vært mer i tråd med oppførselen til en lady og mer yndig hvis du hadde senket blikket litt og moderert bryllupet slik at de er mer passende ut fra dere begges inntekter. "- HELT enig!!

Skal dere skyte meg nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha, det var litt morsomt altså... Nå var jo ikke jeg til stede og så hvordan situasjonen var, så vanskelig å si om hun fortjente å høre dette fra sin kommende svigermor.. Men ops, jeg har aldri skrevet til min svigermor eller søstrene hans når vi har vært der for å takke for besøket, Shit ass ;) hehehe... Snobbete folk tydeligvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du skal ikke skytes! Jeg er faktisk enig i mye av det svigermoren skriver her. Hos en annen klasse er det viktig med manerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å skyte deg, men det er ikke sikkert at svigerdatteren f.eks kritiserte maten - hun har diabetes og det er sikkert ikke alt hun KAN spise:)

(Jeg er enig i at man ikke sier man ikke liker ting når man er på besøk hos folk)

Ellers eg jeg uenig i det meste av det svigermoren skriver, og hadde nok fått henne på nakken selv om det hadde vært meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg sjekket hadde en sak minst to sider, så jeg tar alt denne svigermoren skriver med klype salt. Vil ikke tro at hun har oppført seg så frekt før jeg har hørt hennes side av saken i hvert fall.

Svigermødre kan både tolke, plusse på litt og trekke fra litt er min erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første som slo meg er at når man har diabetes, må man spise regelmessig og passe på hva man spiser!!!!!!

Og det kommer attpå til at hun ble dårlig på en tur.

Detter er faktisk STEMORA til typen hennes også. Så STESVIGERMOR blir det.

Har ikke tenkt å skyte noen jeg, men denne stesvigermira skulle du fått billig av meg ja.... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal en gjest stå opp kl 06.00 fordi resten av husstanden gjør det? Hadde ikke vært meg som hadde kommet på besøkflere ganger.

Og har man diabetes er jo kosten og tiden man spiser på alfa og omega.

Og lære av andres manerer? Hvor ble det av å skulle være seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må jo selvsagt tilpasse seg situasjonen. En kan ikke komme inn i et overklassehjem å te seg som en fra ghettoen;-)

Dette får meg til å tenke på Pretty Woman. Hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sak har alltid to sider og brevet beskriver svigermors oppfatning av helgen.

F.eks "du blir ikke liggende i sengen når resten av husstanden har stått opp..." vel hvor mye tid skal det gå før man har ligget for lenge? 15 min, 30 min....? Skal man stå klar på rommet og hoppe ut i det svigermor setter sine føtter utenfor soverommet sitt?

Når det gjelder spising og tidspunkter... vel har man en litt vanskelig diabetes så er det faktisk noe med å spise riktig mat og til faste tider. Sorry, folkens men slik er det for noen diabetikere. Eller vil du skyte meg nå HI.

Og er det noe som er dårlig folkeskikk er det å snakke så nedsettende om noens sykdom som svigermor her gjør. Hun har vel for faen ikke levd med diabetes. Og hva vet vi om hva som er sagt om sykdommen i løpet av helgen, kanskje hun har nevnt det en gang og at svigermor får dette til å bli "prate om det hele tiden". Denne svigermoren ser jo ut til å ta i ganske kraftig så om det er en del omskriving av sannheten ville ikke forundre meg.

Jeg synes i tillegg det er dårlig folkeskikk å sende en slik mail. Da kan hun heller ta det opp ansikt til ansikt i steden for å sende en slik feig mail der svigerdatteren ikke kan forsvare seg. Å fremheve en annen svigerdatter som bedre er også helt på trynet. "jeg liker henne bedre enn deg... " som jo er det hun mener er smålig og frekt.

Så kanskje du og jeg HI har ulik oppfatning av folkeskikk. Jeg vil nemlig kalle en del av det du og svigermor er så enig om for snobberi. Og er det en ting som ikke lar seg kombinere med god folkeskikk er det snobberi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...