Gå til innhold

Behov for smertestillende når man aborterer ufrivillig?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sansynligvis en MA på gang, men skal bort i helgen. Lurer på om jeg vil kunne få behov for smertestillende dersom det går i gang av seg selv? Hadde en tablettkur for å drive ut en MA for ett år siden, og det var jæv*** vondt, og jeg spiste mye "dop" noen dager. Blir det mindre vondt om kroppen rydder opp selv? Jeg er 10 uker på vei nå, sist var jeg 8.

Lurer på om jeg skal ringe legen og høre om jeg feks kan få med meg litt paralgin forte, for jeg er av de som har lite effekt av "bare" paracet og ibux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fikk paralgin forte da min MA skulle ut. MA blei ikke oppdaget før den var i ferd med å støte seg ut av seg selv. da hadde den vært "død" i 6 uker allerede så jeg hadde ingen tablettkurer. men hadde rier i 48timer og da fikk jeg paralgin forte. samt ketogan i sprøyteform på legevakta da det sto på som værst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes følt ut, og det var det nok også. Var du langt på vei da? Er redd jeg kommer til å få mye smerter uansett om det går av seg selv eller om jeg må ha kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ha mista i uke 8-10 ,var ikke så veldig vondt akkurat.

LItt mer en vanlig mensen.Tok vel noen paracet.

Psykisk derimot var verre:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var 12 uker på vei. det var en grusom opplevelse, det må jeg innrømme.

du kan jo bare spørre legen om en resept på pf. det er ikke noe vits at det gjør mer vondt enn nødvendig. den psykiske smerten er ille nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hadde absolutt IKKE reist bort i helgen hvis du har en MA på gang i uke 10.

Jeg er i gang med MA nr 2 på tre mnd selv, og den første var i uke 10. Den satt igang av seg selv og det var mye smerter, men også mye blod og annet som kom. Jeg måtte bruke store bind og skifte hvert kvarter. Hvis det gikk 16 min, gikk det galt. Den dagen det virkelig stod på kunne jeg ikke vært noe annet sted enn hjemme, rett i nærheten av badet mitt.

Smertene var ikke det verste, jeg tok ikke smertestillende.

Dette er selvsagt individuelt, men jeg hadde ikke tatt sjansen på å sitte i en bil eller være noe annet sted enn i mitt eget hjem.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne sikkert spesifisert litt. Har ingen tegn foreløbig på at noe kommer til å skje, men legen mente i går at fosteret ikke var levedyktig (etter UL), og at det _kunne_ starte av seg selv. Skal tilbake for ny vurdering over helga. Har ingen smerter eller blødninger foreløbig. Vi skal reise til familien min, hvor vi diponerer en egen leilighet. Turen dit tar 2 timer. Og mens vi er der er det 6 min i bil fra feks butikken og hjem. Problemet er altså ikke hvorvidt jeg kommer til å blø og være avhengig av toalett/bind/dusj, men hvor vondt jeg kan regne med å få. Og grunnen til det er at det ikke er legevakt på stedet i helgene, så om jeg må til lege for å få utskrevet smertestillende vil det fort kunne ta en god del tid (1 time til legevakt, pluss venting på time). Derfor lurer jeg på å få med meg en resept hjemmefra, om de gir ut da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en SA for litt over to år siden. Var da i uke 9, og jeg husker jeg knasket paralgin forte. Jeg klarte verken å stå, sitte eller ligge mens det sto på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring til legen og fortell om din forrige abort, og forklar situasjonen din i helgen. Enten får du eller så får du ikke, men om du får, er jo det veldig "kjekt" å ha om du skulle få store smerter!

Krysser det jeg har for at du slipper noe smertehelvette i helgen, og heller får en positiv overraskelse på neste UL <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde MA i veke 12, men den var død sidan veke 8. Det var som ein liten fødsel, med jevne rier i løpet av natta som kom tettare og vart meir smertefulle etter kvart. Eg brukte Ibux som hjelpte ein del, men var glad for å vere heime. Då alt var over, måtte eg kvile meg litt pga var svimmel, men etter eit par timar kunne eg ta meg av besøket me hadde.

Om du skal bort ville eg fått med meg ein del smertestillande, ja. Og store, gode bind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...