Gå til innhold

HOLDER PÅ Å REVNE- Trenger råd SNAREST!!!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en gutt på straks sju år.... han er vanskelig med meg om dagene,selv om jeg forsøker alt jeg kan for at vi skal ha det fint sammen. Han diskuterer og argumenterer med meg hele tiden og hvis jeg setter meg ned og irettesetter ham(gir advarsel) så vrir han seg unna og roper: GREIT GREIT jeg hører!!!!!!!!!!!!!!!! så går det 2 sek før han sier noe han ikke burde igjen..

Det værste problemet er likevell ikke dette..... Han sover ikke!!!!! Etter at sommerferien startet har vi et megaproblem! Gutten sovner ikke før midnatt og våkner ved 12tiden neste dag.... ... Jeg tenkte at javel, det er jo ferie... men det eskalerte og forleden dag var gutten våken til 4 om natta.... da tok jeg affære og vekte ham 9 om morgenen, tok han med i svømmehallen og slet ham ut hele dagen... han fikk gode måltider og badet seg, før han var i seng kl 20.00..... jeg var lykkelig over å ha brutt denne "onde sirkelen"... og lykkelig tok jeg et glass rødvin og så tv.... men kl 22 kom han opp. våken, lys våken. jeg geleidet ham ned, bredde på ham... natta....

Vet dere hva klokken er nå? HVORDAN er det mulig at et barn ligger våken så lenge? pappaen prøvde ALT... Gi ham isvann, legge seg med ham, love ham en liten overaskelse om han var flink og sove...¨¨

Jeg elsker min sønn... Men jeg er hjemmeværende og nå er det sommerferie... JEG ORKER IKKE MER! Jeg orker ikke bruke dagene på å glede min misfornøyde og "bortskjemte"? sønn.... som heller ikke sover om natten. når i HELVETE skal jeg ha tid for meg selv??????? JEG HOLDER PÅ Å BLI GAL!!!! KLOKKEN ER 4!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En syvåring må rett og slett få tydelig beskjed!

OG så gjelder det å ikke fire en tomme på de reglene man setter opp.

Familieråd med regler for hele familien.

En syvåring går det jo an å snakke med (det går det ihvertfall an med min 3-åring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, du må jo bare fortsette å vekke ham da. Du kan jo ikke la gutten stå opp kl 12 hvis du vil sove på natten?

Og...jeg syntes dere gir ham alt for mye oppmerksomhet når han våkner? Isvann, legge seg med ham overraskelse hvis han er "flink" å sove??

Man skal ikke ha belønning for å sove, det skal l komme naturlig og jeg tror dere kommer til å få et kjempeproblem etterhvert om dere fortsetter.

Følg ham tilbake om han våkner. La det stå et glass vann på rommet i tilfelle han er tørst. Ikke la ham sove lenger enn til kl 0800. Ikke vær så sint som du virker i innlegget ditt. Gi gutten masse positiv oppmerksomhet når hen er våken (våken i normale tider). Ikke gi ham oppmerksomhet på natten, ikke noe dill og dall men vennlig følg ham tilbake (forsikre deg selvfølgelig om at alt er bra med ham). osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...