Gå til innhold

Utnyttelse av systemet!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en nabo som har to hoveomsorgen for sine 3 barn og de har 2 forskjellige fedre. Hun er en super mor men ikke så bra person. Hun har ny samboer men de er ikke registert sammen. Er dette lovbrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, hvorfor skulle det være det?

Selv om en er alene med barn, så kan en faktisk få seg ny partner. Der er ingen lover mot det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om hun er registrert som alenemor, kan hun motta overgangsstønad i inntil 1 år med ny samboer om han ikek er far til et av barna..

Hvis det var det du mente med å utnytte systemet

hilsen en tidligere alenemor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er galt med det? ikke engang nav kan være så latterlige i hodet at de mener at en STEfar skal betale for en mors barn?!? de kan egentlig ikke regne med inntekten hans i det heletatt.. annent enn til husleie egentlig.. man kan jo ikke kreve at noen skal bruke sine penger på noen andres barn?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faktisk så mener jo nav at etter 1 år så skal mannen betale for dama sine barn...(når de har vært samboere i 1 år) og da mister jo man overgangsstønad dersom man mottar det.. og man får ikke beholde den skatteklassen man har når man er alenemor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skatteklassen får man beholde så lenge man ikke gifter seg eller får felles barn.

Jeg var enslig forsørger og har hatt ny samboer i 3 år. Stønadene fra nav opphørte etter 12 mnd, men skatteklasse 2 beholder jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...