Gå til innhold

hvordan få baby 15 uker til å finne roen selv på kvelden?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har hatt kolikk så vi har bysset hver kveld i flere timer, helt til forrige uke, da roet det hele seg. MEN baby er vant til å bysses i seng nå, sovner ikke av seg selv, jeg greier ikke å la baby gråte seg til søvn, skriker som en stukken gris!....

HJELP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, har du ikke ått ungen din til å roe seg selv enda? Er du gal? 15 uker! Bå må du nok bysse på han frem til konfirmasjonen!

Sorry for trollete svar på trollete innlegg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke forvente at en på 15 uker greier å finne roen selv, som du så fint kaller det. Avhengig av temperament, noen barn kan fint bli lagt ned uten å gi fra seg så mye som en lyd og finne roen på egenhånd. Men andre trenger nærhet, masse kos, sang og byssing leeenge. Sånn er det å ha barn, sånn er det for ALLE. Og jeg håper ikke hovedgrunnen til at du ikke lar barn skrike seg i søvn er pga du ikke orker å høre på skriking, men at alle instiktene dine forteller deg at det er riv ruskende galt. For jeg kaller mammaer som bruker Ferber for instinktløse.(ikke at du er det, altså:) Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med det samme selv.

Men det eneste som nytter når de er så små er masse nærkontakt og kos. Byssing er fint. Jeg bar min i bæresele store deler av dagen.

Hadde kolikkbarn.

Jeg hadde litt problemer med ammingen så på kvelden etter jeg var ferdig med å amme ga jeg litt flaske, det roet babyen litt ned.

I dag har jeg et trygt barn som lett finner søvnen selv.

Jeg har aldri brukt skrikekur i noen særlig grad.

Lykke til. Tida går fort og snart er det over, selv om det ikke føles sånn akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...