Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #1 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg leter etter en krem eller kjærringråd mot strekkmerker? Fikk strekkmerker som 14åring når jeg vokste i høyden og er nå redd for å få striper over hele magen også. så hva bør jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #2 Del Skrevet 30. juni 2011 Å være velsignet med en mor som ikke fikk strekkmerker Også har jeg hørt det er viktig å ta vitamintilskudd, trene, ta tran og ikke gå opp altfor mye i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #3 Del Skrevet 30. juni 2011 Har samme problem som deg... Har prøvd div. kremer og fant en på Vita en gang som funket etter du ha fått de, den blekte strekkmerkene. Men ikke sitt i solen når du får de, de blir verre da. Strekkmerkene bleknes etterhvert, og er de ille kan litt fuktighetskrem hjelpe på svie osv. men utseende må du nok bare dessverre leve med. Har sebrastriper på hele magen og litt på lårene jeg, og et på 3 cm fra helvette som gjør vondt. Men det er nå mamma striper å det gjør ikke noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #4 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg fikk også massevis med strekkmerker i ungdommen, men merkelig nok ikke et eneste i graviditetene. Så det behøver ikke bety at du vil gå dem nå Har hørt at cocoa stick fra body shop skal være forebyggende/hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #5 Del Skrevet 30. juni 2011 det er nok heller genene dine som spiller inn her desverre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #6 Del Skrevet 30. juni 2011 Be om at du ikke får flere. Dessverre ingenting annet å gjøre, for strekkmerker kommer innenfra pga hormoner. Jeg fikk litt strekkmerker i tenårene(rumpe og pupper), og en god del mer i første svangerskap(da på magen, under navlen). I andre svangerskapet fikk jeg dog ikke et eneste et. Alle strekkmerker i første svangerskap kom i løpet av en natt og på overtid. Andre svangerskap fikk jeg barnet før termin, og fikk da ikke et eneste strekkmerke. Min mor har ikke ett eneste strekkmerke på kroppen sin, og hun har født 3 barn. Hun var stor som en elefant i alle sine svangerskap, og gikk overtid med oss alle. Min søster har 3 barn, men tror faktisk ikke hun fikk strekkmerker av det. Hun fikk derimot MANGE i tenårene(mye mer enn meg og overalt på kroppen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #7 Del Skrevet 30. juni 2011 jeg tar de i mot med åpene armer, er overlykkelig over å være gravid etter ett år med prøving. Samboern min kaller strekkmerkene på hoftene fra ungdomstiden for tigerstriper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #8 Del Skrevet 30. juni 2011 Hører mange anbefaler bestemte kremer, men vet altså ikke om det er noen vits. Det kremer o.l. faktisk hjelper mot er jo tørrhet og kløe når man vokser. Da jeg gikk gravid med førstemann brukte jeg i tillegg til krem en hampvott som jeg gnudde meg med hver kveld. Sikkert bra for blodsirkulasjonen. Fikk ikke strekkmerker. Er nå høygravid med tvillinger og smører meg med en fet krem fra Apoteket og har fortsatt ikke strekkmerker, men tror ærlig talt ikke dette skyldes kremen men gener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #9 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg tror også det stort sett går på genene dine, men for sikkerhets skyld så smurte jeg meg inn med Spenol morgen og kveld - ble ikke noe strekkmerker på meg og jeg gikk 8 dager over termin. Slapp også unna den kløen mange snakker om når huden strekker seg. Det hjelper sikkert at huden er så fuktig som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #10 Del Skrevet 1. juli 2011 Min mor og bestemor fikk mange, jeg også. Gikk ikke mye opp i vekt og hadde en ganske liten mage. Så ut som flammer oppover magen, smurte meg med body butter og strekkmerkekrem. Tror ikke det har noe å si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #11 Del Skrevet 1. juli 2011 jag fick några strekkmerker trots att jag brukade massa kremer och nu är jag gravid med nr 2. Min dotter ser på strekkmärkerna och säger: mamma visst är dom där mina och inte babyn sina.. Otroligt sött tyckte jag och blev genast mer komfortabel med dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #12 Del Skrevet 1. juli 2011 Jeg fikk også masse i puberteten, men ingen i mine 3 svangerskap. Bruker omega 3 og har mer tro på det en kremer. Men aller mest tror jeg det er lite man kan gjøre fordi det er styrt av hormoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå