Gå til innhold

Noen spørsmål til dere kloke jenter:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gang for alle.. nå vil jeg ha klarhet i dere erfarne damer:-)

Som dere sikkert har fått med dere, er vi ikke aktive prøvere, men vi ønsker oss en baby igjen snart:-) Begynte sånn smått forrige mnd:-)

her er spm:

1. Er det rikitg at en prøveperiode(pp) er fra siste dag i mens til første dag i neste mens?

2. Når man har eggløsningssmerter(sånne menssmerter nederst på siden av magen), har man da HATT eggløsning? får man disse smerter etter eggløsning?

3.Når er det beste tidspunktet å ha sex rundt EL perioder?(Altså når er jeg mest fruktbar når jeg har eggløsning 7.juli i følge sånne kalkulatorer?)

4. Hvordan er forskjellen på fruktbarheten ved eggløsning og ellers? Altså om jeg har sex utenom eggløsning, hvor fruktbar er man da i forhold til ved EL?

Takk for svar jenter:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant den gamle tråden med masse info. Har dyttet den opp til første side, håper den kan hjelpe deg :)

Skrevet

takk takk:-)

men neeei egentlig ikke.. mulig jeg ikke fikk lest meg riktig fram men fant ikke svar på flere av spm mine:P hehe..

Noen?

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er noen klok dame, men kan prøve å svare deg så godt jeg kan:)

1. Ja, det er riktig.

2. Dette vet jeg ikke svaret på, men kan fortelle min erfaring: Da jeg ble gravid med lillegull hadde jeg EL-smerter søndag-fredag. De toppet seg fredag. I følge tidlig UL har jeg blitt gravid lørdagen etter smertene. Altså hadde jeg EL-smerter først, og ble deretter gravid.

3. Jeg mener at de erfarne kloke jentene skriver at de har sex et par dager før EL og deretter hver dag eller annenhver dag. Det er vel sånn at sædcellene lever lengre enn eggene.

4. Siden det bare slippes et egg i mnd, er det når du har eggløsning du kan bli befruktet. Men siden egget lever en kort periode (1-2 døgn eller noe sånt), og sædcellene lever litt lengre (inntil 72 eller 96 timer synes jeg å huske), så kan jo selve befruktningen skje på et annet tidspunkt enn akkurat dagen for EL.

Håper du ble litt klokere av dette. Og lykke til! :)

Skrevet

Tusen takk for svar:-) Ble veldig mye klokere av det:-) :-)

Skrevet

Hei,

En prøveperiodene er mellom "mensene", men man regner muligens utfra menstruasjonens første dag. Og til neste menstruasjon begynner, eller forhåpentligvis ikke begynner :)

Det er mulig det var dette du mente, men mener du skreiv at man skulle regne fra siste dag i mens, til første dag i neste.

Håper dette hjalp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...