Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #1 Del Skrevet 30. juni 2011 over denne tråden:http://www.dinbaby.com/forum/thread/143368344 Hvem tror egentlig dere barnehageansatte at dere er? " foreldre som tror at deres barn er det eneste, eller det viktigste, barnet i barnehagen." -Mitt barn er for meg deet eneste viktige barnet i barnehagen.Jeg betaler dere for å passe på mitt barn og da forventer jeg at dere gjør det.Jeg driter i hvilket ped opplegg dere har laget,bare barnet mitt har det bra og blir godt nok passet på.Ellers kunne jeg faktisk kommet bedre ut med en 17 år gammel skole drop out som kun passet mitt barn! "ekklest å gjennomføre, er kleskodene foreldra gir oss om morgonen. " -Det er kanskje en grunn til at dere må få kleskoder? Jeg har sett i flere barnehager at personellet går med støvler fordi marka er våt,men barna sitter i sandkassen uten regntøy/joggesko når det regner/parkdress når personellet går meg shorts og t-skjorte osv osv "Det verste jeg opplevde var da et barn kysset meg midt på truten da det skulle si hadet" -Det må være fælt at ett lite barn liker deg så godt og ville vise deg det. "og vi skulle skifte buske etter været og hva barnet leket med" -Mulig det er en grunn for det? Ærlig talt barnehageansatte. Er vi foreldre bare til bry for dere? Om der syns vi er så krevende når vi stiller krav så bør dere kanskje finne en annen jobb? Som ikke har menneskelige relasjoner en skuffet og sjokkert mamma med barn i barnehage Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143369885-blir-kjempeprovosert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #2 Del Skrevet 30. juni 2011 Skjønner ikke at du blir provosert over at barnehageansatte mener at et enkelt barn ikke er det viktigste og det eneste barnet i barnehagen. Du, som jeg, bør være glad over at de anser ALLE barna som like viktig og at ALLE barna blir sett! Ditt barn er viktigst og det eneste for deg, men i barnehagen er barnet en del av en gruppe der alle er like viktige og der alle barna blir sett. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143369885-blir-kjempeprovosert/#findComment-143369897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #3 Del Skrevet 30. juni 2011 Skjerp deg. Det Er faktisk en hel del hysterisk slitsomme foreldre der ute. Så lenge du ikke er en av de urimelige egoistene har du ingen grunn til å bli provosert. Jeg har sittet i mange foreldremøter opg hørt latterlige foreldre komme med urimelige krav. Det er et reelt problem. Jeg jobber ikke i barnehage. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143369885-blir-kjempeprovosert/#findComment-143369903 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #4 Del Skrevet 30. juni 2011 Du , HI er vel et godt eksempel på noe av det som ble skrevet. Her blir det kastet uendelig mye dritt om barnehageansatte og dere kan sladre så mye dere vil både om oss som jobber i barnehagen og andre barn som går der. Vi, som ansatte kan bare sitte å se /høre på all dritten som blir slengt og har ikke lov til å forsvare oss en gang med tanke på den strenge taushetsplikten vi har. Når man en sjelden gang blir spurt om noe slik som nå så syns jeg du skal sette deg tilbake, lese igjennom og tenke litt over hva vi syns. Om du ikke klarer å akseptere at ditt barn ikke er det eneste eller viktigeste(for oss som har egne ) ja da har du et problem. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143369885-blir-kjempeprovosert/#findComment-143370105 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #5 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg er den som har skrevet noe i dette du blir provosert av. Med Prøv å se det i en større sammenheng. Vi som jobber ibarnehaga, liker alle barn, jeg gråter når et barn slutter. Jeg bruker mye fritid og energi på å sørge for at hvert enkelt barn får det de trenger alt etter sitt behov og nivå. Jeg og mine kolleger vurderer nøye med hvilke klær som passer med tanke på vær og vind. Det som blir frustrerende er når foreldrene sier at barna skal bruke "div klær" og vi ser at barnet svetter, blir sur, gidde ikke leke, så vi tar av klær, og foreldrene kommer og henter og blir sure og skuffa fordi vi ikke følger opp det som blir sakt. ER selv mor til to barnehagebarn. Mine er kronisk syke. OG jeg har sakt at de skal bruke hals en mai morgen det er kaldt, men blir irritert om det har blitt 20grader og mine barn er de eneste som springer rundt med hals. Jeg forventer at barnehagen vurderer og kler av og på etter behov. Så har selvsakt gitt beskjed om at de velger, men at jeg liker hals om det er vind. Her vi bur, kan vi regne med å ha alle årstidene på en og samme dag. så om du henter ditt barn med støvler, ja so er det fordi barnet kansje har vært i skogen, gått en tur der det va søyler, og vi barnehagepersonell ikke har rukket å byttet enda... ikke alltid det stemmer, men ofte. Vi har dessverre en jobb som MÅ tåle mye dritt fra foreldre.. foreldre som krever og forventer at barnehagen skal være en fortsettelse fra hjemmet. + at dere forventer at barna skal lære mye. -sosialt, empati, språk, fysisk, natur, farger, antall, måltider, hygiener, lek, morro, rette klær til rett tid, følge opp medisinering, soverutiner, + div krav som hvert enkelt barn har. Som oftest klare vi alt dette i løpet av en dag. MEN når EN av desse tingene ikke har gått på skinner, ja da får vi høre det. OG Det er bra, slik at vi kan bli bedre. Men avogtil så kan foreldrene jekke seg bittelitt ned. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143369885-blir-kjempeprovosert/#findComment-143370295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #6 Del Skrevet 1. juli 2011 Har du jobbet i bhg selv, hi? Hvis ikke, så burde du prøve det, for så å evnt kritisere. Syns forsåvidt ikke det er spesielt bra å legge ut om sånt her inne (selv om det var redaksjonen som spurte). Det blir litt sånn "kunden har alltid rett". Men jeg blir helt sjokkert over hvilke bestillinger enkelte foreldre har for sine barn i bhg. Ja, det finnes nok elendige bhgansatte, men jeg personlig har ikke vært borti mange av dem, men har jobbet i mange bhg. Mange år siden nå. Jeg forventer ikke at bhg skal syns mitt barn er det viktigste, jeg vil st bhg skal forsøke se hvert enkelt barn så godt det lar seg gjøre i en hektisk hverdag, og at de passer på alle barna med haukeøyne. Så forventer jeg å finne møkkete, våte og brukte klær i bhg, kanskje til og med med hull. Da vet jeg at gutten min har hatt en fin dag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143369885-blir-kjempeprovosert/#findComment-143370330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #7 Del Skrevet 1. juli 2011 Nå har jeg ikke lest den aktuelle tråden. Jeg jobber ikke i barnehage, men har fem barn hvor eldste er 13 år. har hatt barn i barnehage i sammenhengende 11 år og har vært på uttallige foreldremøter Å sitte der å høre på foreldrenes urimelige krav er kvalmendes. Stakkars barnehageansatte tenker jeg da. Jeg har alltid god tid ved levering og henting, og jeg er lenge i barnehagen om barnet mitt ikke vil jeg skal gå om morgenen. Jeg er ofte med som frivillig på spesielle anledninger i barnehagen og turer etc. Så jeg har sett en del hvordan det funker i barnehagen. Det skulle alle foreldre tatt seg tid til å gjøre. Da skjønner man kanskje litt bedre hvordan det egentlig er, og hva som egentlig er viktigst. Ærevære barnehageansatte for at de prøver å imøte foreldrekravene så godt de kan og for at de holder ut i den krevende jobben som det tross alt er. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143369885-blir-kjempeprovosert/#findComment-143370339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå