Gå til innhold

Noen som har født på sykehuset i Arendal her? (samme som skravle)

2små,rosa&blå

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg skal føde i Arendal eller Kristiansand. Hadde egentlig planlagt en hjemmefødsel, men jordmor er på ferie og den andre jordmora som tar hjemmefødsler er privatjordmor og skal ha 16000 for det (!) Og da tror jeg bare jeg dropper hele greia.

Da står jo valget mellom Kristiansand og Arendal. Bor Midt imellom så reisevei er nesten den samme. Fødte på Kristiansand sist men var ikke helt fornøyd med tilbudet der. Følte alle var stressa og vil gjerne ha det litt rolig så det passet ikke meg. Har ringt til begge fødestedene og snakket med dem. Har lyst til å bruke badekar som smertelindring og det kan begge tilby. Hun jeg snakket med på fødeavdelingen i Arendal var veldig hyggelig, hun fortalte meg at de hadde familierom og at det var roligere en Kristiansand ettersom fødeavdelingen er mindre.

Vet at Arendal er dårlige på risikosvangerskap, men er jo veldig langt fra denne gruppen. Så akkurat det har ikke så mye å si. Synes det er viktigst at det er en relativt rolig atmosfære.

Om noen har erfaring med og føde på sykehuset i Arendal hadde jeg satt masse pris på og høre om deres erfaringer derfra (-:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har født der 2 ganger og er veldig fornøyd. Siden der er god plass til besøkende utenfor avdelingen er det rolig på barsel, kun fedre og søsken får komme inn, men siestaen er hellig. Og det er jo bra! Personalet er veldig koselige og behjelpelige, det er et mor og barn vennlig sykehus (er det ikke det det heter?)

Familierommene ert kun for mor, far og den nyfødte, ikke evt søsken. Veldig greit for resten av avdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født 2 ganger i Arendal og er kjempefornøyd.Jeg føler jeg er godt ivaretatt og at barna er godt ivaretatt.

Alle som jobber der er kjempehyggelige.

Ta en tur innom og be om omvisning vel,det gir de gjerne om de har tid:)

Om det er noe spesielt du tenker på så send meg gjerne en pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Fikk inntrykk av at de hadde bedre tid i Arendal. Spurte om omvisning i Kristiansand, fordi jeg ville se det nye føderommet med badekar, men de hadde ikke noen praksis på det. I Arendal drimot måtte jeg bare komme å ta en titt, men fikk beskjed om at det var fint om jeg ringte først selvfølgelig. Hun jeg snakket med skrøt veldig av de på avdelingen også, og sa de somregel hadde en rolig atmosfære. Tror nok jeg går for arendal. Hørtes veldig koselig ut med de familierommene (-:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte i Arendal (ks-fødsel da) og var kjempefornøyd. Ansatte hadde veldig god tid, ok, det var i november så ikke akkurat høysesong, det har sikkert noe å si også. Jeg fikk hjelp når jeg trengte det og jeg likte godt at barsel var kun for fedre og eventuelle søsken. Føler man seg ikke opplagt for besøk har man fred og ro, det er jo alltid pappaen som kan ta med babyen utenfor og vise den frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

jeg har ikke født noen av stedene men skal føde i arendal i juli.

Har vært på omvisning begge steder og må virkelig si at jeg er sinnsykt glad for at jeg skal føde i Arendal.

rommene er nesten dobbelt så store. I krsand så har de små rom med en seng og man kan gå litt rundt, her i arendal har de en seng, en 1.20 seng og mye plass og bevege seg på. De har badekar i arendal og, men bare på ett rom så det er førstemann til mølla prinsippet.

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også født to barn i Arendal. Kjempefornøyd med oppholdet begge ganger, signerer svarene du har fått allerede:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har født 2 jenter der. veldig fornøyd,koselige folk som jobber der.

Lite stress og lett tilgjengelig ansattte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte i Arendal ifjor, og det gjør jeg ikke igjen. Neste fødsel blir hjemmefødsel. Hele fødselen var bare stress, og jordmoren var så stresset og bisk at jeg følte at jeg var en hysterisk førstegangsfødene. Hun trodde aldri på at jeg skulle føde og at det gjorde så vondt som det gjorde. Vi fikk fødestue kun fordi at jeg kranglet meg til det, egentlig ville hun sende oss hjem. 45min etterpå var babyen ute. Når hun endelig skjønte at fødselen var igang, så ble det masse stress med å gjøre klar seng, utstyr, barnepleier osv. Alt ble stress.

Jeg er fornøyd med selve barsel da. Vi fikk familierom og ekstra mye oppfølging og hjelp. Babyen var veldig liten og han ble tatt godt vare på. Vi fikk masse ammehjelp, samtidig som de ikke presset på at jeg skulle amme. (Var igrunn ikke sikker på om jeg ville amme). De fortalte alt de gjorde når de tok prøver og sånt av babyen. De stelte og dulte med oss. Så barsel er jeg fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født én gang på sykehuset i Arendal, og var meget fornøyd. Hadde omvisnings i forkant, og selv om fødselen i seg selv var ganske hektisk og medisinsk (misfarget fostervann, igangssettelse med drypp, blodtrykksfall etc.), følte jeg meg 100% ivaretatt hele tiden. Stemningen var rolig, og etter at jeg fikk epidural fikk jeg spist både middag og dessert. Hadde én jordmor og én barnepleierske inne hos meg til enhver tid, og en lege som kikket innom meg med jevne mellomrom. Jeg ba om den finske løsningen, noe som jordmoren var kjent med. Jeg unngikk derfor alle former for rifter. I og med at dette var det første barnet vårt fikk vi familierom, noe som også far satte pris på. Alt i alt en veldig god opplevelse, og jeg "gleder" meg til å føde der igjen om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...