Gå til innhold

Nå trenger jeg deres synspunkter og erfaringer. Angående bilstolvalg! :/

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg og mannen har vært ganske så produktive! Og nå har vi ei på snart 3 år og tvillinger på 1.

Og frem til nå har det jo vært greit å ha alle bakovervendte, da tvillingene har sittet i babybilstol. Men dette kommer til å bli problematisk når de skal ha nye stoler. Dette fordi at vi trodde vi hadde kjøpt den ultimate familiebilen... Caravelle. Den er helt super! Men det er èn ting som mangler for at det skal kunne gå å ha alle tre bakovervendte. Og det er bildører på begge sidene bak, dette har vi desverre ikke. Så eldste har sittet innerst i sitt Britax multitec og vi har bare løfta ho over fra midten. (for dere som ikke er så kjent med Caravelle kan man gå mellom fremsetene og bak, så hun har rett og slett gått inn forran og vi har løfta henne bak til setet).

Vi har lånt et besafe ett eller anna, og det viste seg at ryggen var for høy slik at det ble vanskelig å løfte henne bak. Og enda vanskeligere for lille meg å rekke bak for å feste henne.

Det ser desverre ut til at vi må snu henne! Hadde egt håpt på at vi skulle få det til, men tror ikke det går, nei.

Så til spørsmålet: Hun har Britax multitec, men det går fremovervendt fra 15 kilo. Hun er under dette, så da må vi vel trå til med et nytt ett? Så lurer jeg på om noen av dere er kjent med Brio Zento? Fikk inntrykk av at dette fikk god omtale på de senere testene?

Vil at ungene skal være så godt sikra som det bare går an! De er det mest dyrebare!

Takk for at du leste, håper du har noen gode råd;)

Fortsetter under...

Vi har vært nødt til å snu vår treåring pga bil det ikke går bakoverlent i. (nei det går ikke!)

Valget falt på et recardo sport (tror jeg det het). Selges på troshov bilrekvisita.

Det setet har fempunktssele, men det geniale med det er at så lenge barnet bruker den, så er setet slik at man kan feste det i bilen. Det betyr at barnet ikke får "setet i ryggen" ved en bråstopp.

Takk for innspill!

Nå har vi vært hos barnas hus siden de har 25% på alle bilstoler. Når jeg snakka med ekspeditrisa om disse testene, fikk jeg til svar at de ikke såg så alvorlig på dem pga mye feil i testene som hun sa... Det skal jammen ikke være så lett for oss forbrukerne!

Men vi kom frem til at vi kjøpte Britax Multitec 2, og det ser ut til at vi kan ha frøkena bakovervendt enda litt til;) Da ble jeg så letta! For de er ganske lave i ryggen ennå, men når vi etterhvert må justere opp ryggen, blir det nok vanskeligere. Og så har alle tre seter til de ikke trenger seter lenger, siden disse justeres ettersom de vokser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...